Avatar billede wario Nybegynder
03. januar 2005 - 12:48 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Valg af fladskærm

Jeg skal forhøre mig lidt om et priskøb af en fladskærm i den billige ende. Udgangspunktet er en 17" til omkring 2000 kr. - kan dog være lidt fleksibel her!. Det skal dog være muligt at få den i sort.

Den skal bare anvendes til alm. og skal også kunne anvendes tilfredsstillende til at spille.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. januar 2005 - 13:25 #1
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 13:44 #2
Så ville jeg vælge denne:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=94722

Den findes kun i sort, og med en responstid på 16ms er det ikke noget problem at spille på den. Dog koster den ca. 2800.
Avatar billede wario Nybegynder
03. januar 2005 - 13:48 #3
Kan man slet ikke spille på en 25ms?
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 13:52 #4
Hvis jeg skulle købe en skærm til at spille på, ville jeg ikke vælge en med 25ms!
Avatar billede wario Nybegynder
03. januar 2005 - 13:54 #5
Ville jeg heller ikke selv - det kan jo være dyrt at købe billigt!

Det er også et spørgsmål jeg stiller for en anden - men det vil sige den faktisk er ubrugelig?
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 14:03 #6
ubrugelig....det ved jeg ikke om man kan sige. Der er stor forskel på hvilke spil man spiller og hvor hurtig responstiden behøver at være, men generelt set, mener jeg at hvis man bruger den til spil, bør den være hurtigere end 25ms.
Avatar billede wario Nybegynder
03. januar 2005 - 14:04 #7
Hvornår er den så hurtig "nok"? - hvad skal man ned på?
Avatar billede petan Nybegynder
03. januar 2005 - 15:18 #8
Som sagt, er det det meget forskelligt, fra spil til spil, og sikkert også fra person til person. Jeg kan kun sige hvad jeg selv ville vælge udfra mine krav - 16ms!
Avatar billede egidiussen Nybegynder
03. januar 2005 - 17:14 #9
Hejsa
Som der bliver sagt, så skal du tage så lav responstid som muligt - dog er dette langt fra det eneste som du skal tage hensyn til. Du skal ligeledes sørge for, at kontrast og billedklarhed.
Responstiden kan du ikke helt sammenligne fra skærm til skærm - det komme mere an på hvilket panal din skærm har. Min Samsung 19" med 25 i pesponstid spille kanon i både CS, Farcry m.m. - du skal lytte til ERFARINGER med specifikke skærme.