Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2005 - 12:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hyperlink i Excel - Placering på skærmen

Jeg har indsat en række hyperlink i Excel.

Mit problem er følgende:
Hvis jeg f.eks. står i kolonne B og trykker på et link der refererer til en tabel der starter i kolonne x, flytter regnearket sig, så kolonne x står yderst til højre på skærmen og jeg kan ikke se resten af tabellen i kolonne y,z etc.

Jeg vil gerne se hele tabellen uden at skulle flytte videre mod højre med piletasterne - er det muligt at få flyttet den celle et hyperlink refererer til, op tiløverste venstre hjørne?

På forhånd tak.
Avatar billede keil Nybegynder
03. januar 2005 - 13:29 #1
hvis du f.eks. vil have lov at se kolonne x, y og z. så start med at marker cellerne X7, Y7 og Z7 (hvis det er række 7 du skal til). Giv dette område et navn (Indsæt, navn, definer), og lav så dit hyperlink til dette navn i stedet for til en celle.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2005 - 13:50 #2
Tak. Det hjalp i hvert fald det meste af vejen. Eneste mindre tilbageværende problem er, at så er hele området markeret. Er det mon muligt bare at få markøren til at stå i øverste venstre hjørne af den navngivne range?
Avatar billede keil Nybegynder
03. januar 2005 - 13:56 #3
Er det absolut et hyperlink du vil lave eller ville det være fint med en makro? Hvorfor er det du vil hoppe til kolonne x og samtidig se y og z? er det altid i samme række?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2005 - 14:18 #4
Jeg har et ark med 15 konti side om side - der hver fylder 5 kolonner. For ikke at skulle rode frem og tilbage for at finde de forskellige konti, har jeg lavet en liste i kolonne A med hyperlink til de enkelte konti. Men du har nok ret - måske er det bedre at lave 15 små makroer - hvis det andet ikke kan lade sig gøre. Tak for hjælpen.
Avatar billede bak Seniormester
03. januar 2005 - 15:05 #5
jeg tror du kan nøjes med een makro.
højreklik på fanebladet og vælg "Vis programkoder" og indsæt denne kode
Når du nu klikke på et tilfældigt hyperlink i dette ark vil det stille sig med cellen i øverste venstre hjørne.

Private Sub Worksheet_FollowHyperlink(ByVal Target As Hyperlink)
Application.Goto Range(Target.SubAddress), True
End Sub
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2005 - 17:42 #6
Tak bak! Det virker perfekt.
Avatar billede bak Seniormester
03. januar 2005 - 18:13 #7
Velbekomme :-)
Avatar billede keil Nybegynder
03. januar 2005 - 18:18 #8
meget elegant, bak