Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. januar 2005 - 19:02 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Ved luk computer genstarter den bare

... som i kan se i title, så når jeg trykker på "Luk computer" så lukker den godt nok windows ned, men lige til aller aller sidst, kan man lige nå at se for en split sekund, at der kommer en Blue Screen Of Death - altså en af de der blå skærme med en masse fejlbeskrivelse - men man kan ikke nå at læse det, for så genstarter pc'en!

Hvad kan jeg gøre ved det - NB det er en bærbar compaq pc! hvis det skal bruges til noget!

EsbWeb
Avatar billede gentle_foxsvig Nybegynder
02. januar 2005 - 19:27 #1
Du kan deaktivere automatisk genstart ved fejl ved at trykke Windowstast + Pausetast, vælge fanen avanceret, trykke på indstillinger for start og genoprettelse og fjerne markeringen i genstart automatisk.
Næste gang du får en BSoD kan du så skrive ned hvad der står og prøve at afhjælpe problemet, evt. med hjælp fra E :)
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. januar 2005 - 19:42 #2
ok - så har jeg fejlen nu!
BSoD melder: Driver_Power_State_failure

Ved ikke om nogen kan bruge de tekniske oplysninger den skriver til noget, men her er de: STOP: (0x0000009F, 0x00000002, 0x8116cd58, 0x812f5550)

Håber nogle har en ide!
Avatar billede nopsen Ekspert
02. januar 2005 - 19:47 #3
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. januar 2005 - 19:49 #4
ok... tjekker ...
Avatar billede nopsen Ekspert
02. januar 2005 - 19:51 #5
ellers kig på den troubleshoot guide de linker til neders på siden
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
02. januar 2005 - 20:04 #6
ok ok - nu kommer den ikke med BSoD mere, fjernede pcmcia netkort og så kom den ej mere, men den genstarter alligevel bare!!!
Avatar billede nopsen Ekspert
02. januar 2005 - 20:08 #7
har du været inde på compaqs side og hente alle de nyeste drivere til din bærbar?
har du kigget på guiden?
ellers har jeg desværre ikke flere forslag lige nu.
Avatar billede nopsen Ekspert
02. januar 2005 - 20:10 #8
du kan evt prøve at lave en systemgendannelse til et tidligere tidspunkt før fejlen opstod.
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
09. januar 2005 - 15:25 #9
ok - endte med at lave total ny installation af pc... nu gør den det ikke mere... så det var nok nogle drivers...
Måske i lige vil smide et svar ... i hjalp jo faktisk begge...

tak :)
Avatar billede nopsen Ekspert
09. januar 2005 - 16:32 #10
ok takker :)
Avatar billede gentle_foxsvig Nybegynder
09. januar 2005 - 18:35 #11
Tak herfra :)