Avatar billede jonjagd Nybegynder
02. januar 2005 - 16:10 Der er 8 kommentarer

Virtuelt/logisk drev korumperet efter reinstallation af Win XP

Min PC med en dansk version af Windows XP var begyndt at køre meget ustabilt og frøs og lukkede ned gang på gang.
Efter meget besvær lavede jeg en ny installation af en engelsk version af Windows XP oven i den gamle, således at de andre filer og installerede programmer ikke blev påvirket (det var måske ikke den optimale løsning).
Min harddisk er en Maxtor på 200GB og den havde jeg opdelt i 3 logisk drev:
Billeder(C):
Programmer(D):
Dokumenter(E):
De er alle NTFS formaterede.
Windows XP ligger så på D og det var også der den blev geninstalleret. Men efter geninstallationen er Dokumenter(E): blevet ødelagt eller utilgængelig ser det ud til. Man kan se den i stifinder men man kan ikke læse på den og man får beskeden "The file or directory is corrupted and unreadable". I Partition Magic får jeg Error #1507 Bad file record signature.
Er der noget at gøre ved det?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. januar 2005 - 16:27 #1
har du prøvet scandisk..?
Avatar billede jonjagd Nybegynder
02. januar 2005 - 17:27 #2
Det er det man fra Properties på drevet ikke? Der skete ikke noget når jeg forsøgte at analysere og finde fejl på drevet.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2005 - 17:37 #3
Her er da noget jeg ikke forstår du skriver at WinXP ligger på det logiske drev D
Jeg mener ikke at Windows kan starte fra et logisk drev på en extended partition
Avatar billede jonjagd Nybegynder
02. januar 2005 - 17:41 #4
I hvert fald er disken delt op i tre virtuelle eller logiske drev. Og Windows XP er installeret på den ene sammen med alle de andre programmer, mens de to andre drev er blevet brugt til fil-backup. Det er da meget normal praksis¨sådan som jeg har forstået det.
Avatar billede gammelhat Nybegynder
02. januar 2005 - 18:30 #5
Hvordan ser det ud med service pack? Hvis du ikke har mindst SP1 installeret, er der jo problemer med at få fat i data som ligger på den anden side af 127 GB grænsen..
Avatar billede jonjagd Nybegynder
02. januar 2005 - 18:36 #6
Jeg har ikke fået SP2 på endnu. Den partition er under 100GB men til sammen er disken på 200GB. Så det kan da godt være at den kun kan se de to første partitioner C og D som er på henholdsvis 100 og 25 og ikke kan læse den sidste på 65?
Avatar billede jonjagd Nybegynder
12. februar 2005 - 17:38 #7
Det var fordi jeg manglede Service Pack 2 så pointene går til gammelhat.
Avatar billede jonjagd Nybegynder
12. februar 2005 - 17:39 #8
Hvis han vil hve dem for et svar ;-) Jeg kan ikke give dem for en kommentar.