Avatar billede yHec Novice
02. januar 2005 - 15:23 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

DVD fejlbrændinger - MANGE AF DEM!

Hej,
Jeg fik i julegave en Samsung DVD-Brænder model TS-H552B. Og jeg TROR den virker!

Sagen er den, at jeg ikke kan afspille de brændte DVD'er (lavet med Pinnacle Instant DVD) på min dvd-spiller (Pioneer - købt i sept '04 og kompatibel med DVD-R/W). Medierne jeg bruger er lavet af Phillips, købt i Tyskland for 149,95 for 25 stk.

Hvis jeg derimod brænder på en Fuji RW til 43,- virker det helt perfekt!

Spørgsmålet er så: er det brænderen, softwaren eller medierne der er problemet? Jeg overvejer at købe en enkelt TDK, Verbatim eller lign DVD-R for at se hvad der sker...!

Resten af mit system er AMD Barton 2800+, 512 mB ram, 120 Gb harddisk fra Maxstor.

Det skal tilføjes, at brændren har problmer med at læse de færdigbrændte Phillips skiver, men æder uden problemer Fuji skiven!

Indtil nu har jeg kun fået lavet en brugbar Phillips i 10 forsøg (det bliver lidt dyrt i medier).

/jan
Avatar billede steen_hansen Forsker
02. januar 2005 - 15:33 #1
Kigger med, har det samme problem :/
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
02. januar 2005 - 15:34 #2
har selv lige fået dvd brænder, og mit normale dvd drev i computeren kan ikke læse nogle af dem, men min dvd afspiller tager dem alle sammen fint.

brænder på Verbatim skiver.

Men prøv at købe verbatim skiver.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
02. januar 2005 - 15:40 #3
Forresten er du sikker på at din brænder understøtter de dvd skiver som du bruger??

altså DVD+R eller DVD-R skiver??

og btw. du kan få 50 DVD+R Verbatim skiver til 240,- på www.mediecentralen.com ;)
Avatar billede yHec Novice
02. januar 2005 - 16:45 #4
Scorpion> Den understøtter alle formater - brænderen. Spilleren understøtter -r/w!

Jeg tror det er Phillips der igen har satset på laveste fællesnævner!

Jeg køber en Verbatim imorgen (alle roser jo det fabrikat) og vender tilbage med resultatet:-)

Tak for tippet med det billige skiver!

/jan
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
03. januar 2005 - 01:43 #5
Y -> Var så lidt.

er glad for jeg kunne hjælpe, og så må vi håbe at det løser problemet. ;)
Avatar billede gosvig_thy Nybegynder
03. januar 2005 - 02:09 #6
det er din brænder der ikke understøtter de "billige" skiver, det kan måske løses ved at opdatere firmware i din brænder
ellers så prøv nogle andre skiver køber mine her : www.wesellcd.com
der kan du også købe en test pakke med 4 forskellige skiver
Avatar billede nva Praktikant
03. januar 2005 - 11:07 #7
Brænd ved laveste hastighed
Avatar billede yHec Novice
03. januar 2005 - 15:28 #8
Hmmmm. Jeg har nu fået byttet drevet, prøvet en anden skive (Fuji) - og årpblemet fortsatte...

Så fik jeg den lyse idé at prøve noget andet software... Og hurra og jubel.. Det virkede!

Såre simpelt!!! Nu skal jeg bare have fat i et andet decideret brænderprogem til backup - noget forslag? Jeg har Nero 5.5, men det finder ikke mit dvd-drev som dvd-r men som cd-r!

/jan

Så ud med Pinnacles instant dvd program, og ind med elbys cloneDVD :-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. januar 2005 - 16:59 #9
I Nero 6.0 kan du vælge mellem CD-R og DVD-R. Det må du også kunne i Nero V5.5
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
04. januar 2005 - 12:07 #10
har hørt DVD Shrink skulle være godt, har dog ikke selv prøvet det.

http://www.dvdshrink.org/
Avatar billede blackmagic Nybegynder
13. januar 2005 - 03:01 #11
Hejsa Du kan med fordel bruge programmet DVD CSS+Region Free som kan hentes på nettet som 30 dages prøve, og så købe en licens hvis du ka nbruge det eller du kan , nå det må man ikke. Men kort om alt programmer understøtter alle brænderprogrammer. Men som bonus oven i at du er regionfree og CSS fri, så aktiverer du DMA, der bevirker dine diske kører som de skal ikke for hurtigt eller langsomt du får et konstan flow. Du ungår også at der i dine DVD kopier får "hakker" i afspildningen og frysende billeder. Jeg bruger programmet sammen med:Nero,Roxio, DVD X Copy Platinium, DVD shrink, Nero Recode, DVD FAB, Clone CD/DVD, Dual DVD Copy, Super DVD Creator, InterVideo, Pinnacle Instant Copy, Xili Soft Video Converter (Fantastisk Program konverterer alle kende formater på kryds og tvers) -ja faktisk alle programmer der er på markedet det virker 100%.  Jeg kan brænde ( Lite On SOHW-1213S med nyeste firmware) på stort set alle skiver billige og meget billige- ¤.7 + 9 G skiver. Plus og Minus RW + R der er ingen problemer. Håber mit svar/indlæg kan bruges - god fornøjelse !

BlackMagic