Avatar billede gosvig_thy Nybegynder
02. januar 2005 - 10:02 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

hvilken hardware anbefales, trådløst netværk 300m. accespoint

Hej, vi har sat os for at opsætte et trådløst netværk imellem 2 huse, der har en afstand af ca. 300m. hus 1. har i dag en alm trådløs ruter og bruger det til huset`s forskellige pc. hus 2 har en bærebar med indbygget trådløs. er der en der kunne fortælle mig hvad vi skal købe for at få hus 2 med i netværket, og på en måde så hele hus 2. også er dækket ind af netværket.
på forhånd tak peter
Avatar billede ierikk Nybegynder
02. januar 2005 - 12:59 #1
http://www.trendnet.dk/home/index.asp
antenner til rimelige priser, hvis du prøver dem så kan du jo sikrer dig, at du har 14 dages returret
pris eks efter hukommelse, antenne der kan række op til 8 km. ca 750-kr
jeg kan ikke åbne deres side lige nu
Avatar billede kapper_det_er_mig Nybegynder
02. januar 2005 - 15:00 #2
er med på en lytter...
Avatar billede gosvig_thy Nybegynder
05. januar 2005 - 02:56 #3
hej lukker den, tror jeg bliver nød til at tale med en forhandler :-(
Avatar billede gosvig Nybegynder
05. januar 2005 - 02:59 #4
hmm, lavede lige en "lukke" konto ¨
Avatar billede majsmarken Nybegynder
05. januar 2005 - 10:08 #5
<gosvig>/<gosvig_thy>: Hvad reslutatet så bliver så ka' du jo poste det her...
Hvis andre skulle komme ind på denne tråd...
Avatar billede gosvig Nybegynder
05. januar 2005 - 10:32 #6
hej majs, det skal jeg gøre
Avatar billede gosvig_thy Nybegynder
06. januar 2005 - 22:13 #7
så fik jeg efter sigenden den optimale løsning, her er hvad jeg invistere i :
2 stk access point : http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ALL0285&goto=productinfo&mainfunc=link
1 rundstråle antenne : http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ALL18971&goto=productinfo&mainfunc=link
1 retnings bestemt antenne : http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=ALL22356&goto=productinfo&mainfunc=link
det hele er fra allnet og har en samlet pris af ca. 2500kr
de 2 access point`s sætter jeg op til at køre bridge mod hinanden.
hus 1 trækker jeg et net kabel fra routeren op til access pointet
hus 2 trækker jeg et net kabel fra access pointet til en switc og kan hvis jeg har lyst sætte et access point mere på, således at jeg også har trådløst netværk i hus 2
håber at der er nogen der kan bruge det til noget