Avatar billede gunga Nybegynder
02. januar 2005 - 01:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk deaktivering af Internetforbindelse?

Hej,

Jeg benytter dualboot på 1 fysisk harddisk med følgende setup:

C: MUSIK (skal IKKE have netadgang)
D: WEB (bruges til at surfe på nettet)

Da jeg ikke ønsker, at min C boot skal have adgang til internettet, vil jeg gerne vide, hvordan jeg automatisk deaktiverer internetadgangen, når jeg booter op på C ?

Jeg benytter Cybercity med en ADSL CISCO Router.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. januar 2005 - 01:09 #1
gå i enhedhåndtering og disable netkort -ok?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. januar 2005 - 01:10 #2
2 forskellige windows versioner? kan du så ikke bare deaktivere netkortet i den C: version? ved at højreklikke på denne computer->administrer->Enhedshåndtering->Netværkskort og så højreklikke på det og sige Deaktiver?
Avatar billede kalp Novice
02. januar 2005 - 01:16 #3
I din C kan du vel bare gå i kontrolpanelet og klikke på netværkforbindelser her.. enten deaktivere den eller tryk på egenskaber til den og leg lidt med indstillingerne:p
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. januar 2005 - 01:21 #4
og hvis du har 2 forskellige windows': så bare "f.eks" installer Zonealarm på begge partitioner (i forskellige mapper) og så når du er logger ind på "C:" sig at den skal blokkere alt internet trafik? har dog aldrig prøvet det før, eller hørt om nogen der har ville have lavet sådan noget... hehe.... skummelt
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2005 - 09:20 #5
Jeg har noget lignende på min maskine. 2 x boot på et drev. Og jeg har deaktiveret netkortet i enhedshåndteringen. UD over det, vil jeg deaktivere så mange som muligt af de tjenester med mere der kalder op til internettet, for på den måde at reservere ydelse til det partionen bruges til...spil.

Jeg er dog lige startet op med at arbejde med det, så jeg er fx spændt på om spille partionen vil blive inficeret med smuds, hvis der kommer noget ind på min anden partion. Jeg vil nemlig heller ikk bruge energi på sikkerhedsporgramemr på den partion.
I den anledning er min foreløbige konklussion, at spillepartionen uden synlige men har overlevet, at hovedpartionen var blevet inficieret med coolwebsearch og lidt andre ting og sager, som er blevet ekspederet.-)

lidt inspiration angående tjenester med mere
http://www.beemerworld.com/tips/servicesxp.htm
http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1590

carsten
Avatar billede c-holst Novice
04. januar 2005 - 15:17 #6
skal vi høre lidt fra spørgeren:-)
Avatar billede gunga Nybegynder
04. januar 2005 - 17:06 #7
Tak for jeres svar.
Jeg har valgt at benytte dannyboyd´s forslag, men siger tak for jeres kommentarer.

c-holst: Istedet for spil benytter jeg min C-partition til Musikproduktion, så jeg vil absolut se nærmere på de 2 links, som du har vedlagt.