Avatar billede zenzay Nybegynder
01. januar 2005 - 23:07 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Phoenix AwardBIOS resettelse

hej..
hvordan resetter jeg min Phoenix awardbios??
Avatar billede c-holst Novice
01. januar 2005 - 23:18 #1
fx ved at pille det lille runde batteri af bundkortet en ½ times tid, eller ved at flytte på den jumper der sidder på bundkortet. Kig i manualen til dit bundkort inden da, og luk helt for strømmen til dyret
Avatar billede c-holst Novice
01. januar 2005 - 23:20 #2
er du rendt ind i et problem, eller har du pillet ved noget du har fortrudt.
mener også du kan gøre det inde fra biosen, hvis du kan komme ind i den.
Avatar billede zenzay Nybegynder
02. januar 2005 - 13:07 #3
jeg havde nogle problemer med instalation af nyt hardware, så jeg lavede noget om der inde. nu har jeg en masse problmer med alt det sofware der ligger på min computer, og jeg er næsten sikker på det er fordi jeg har lavet et eller andet om inde i bios'en.. men jeg vil da prøve det der med batteriet, jeg har godt nok ikke nogen manual. man kan ikke resette den inde i bios'en..
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2005 - 14:34 #4
prøv det. det er set før, at det virker bedre end med jumperen. Horfor aner jeg ikke:-)
Avatar billede zenzay Nybegynder
02. januar 2005 - 14:39 #5
det hjalp ikke.. problemet er, tror jeg, at næsten alle IRQ er sat til 11. den står på auto og alt det der, men ved ikk om den et eller andet sted er sat til noget forkert. men har hørt noget om man kan opdatere bios'en, det kan være den bliver nulstillet ved dette.
Avatar billede zenzay Nybegynder
02. januar 2005 - 15:00 #6
ved ikke om det her kan hjælpe, men før kom det her billede slet ikke frem når jeg startede min computer.
www.hullet.de/P1020127.JPG
kan det være det der ødelægger min com, eller burde den virke optimalt!?
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2005 - 17:50 #7
Vi er enige om, at den altså ikke kan starte op, og at du ikke kan komme ind i windows.
Helt præcist hor langt når du

kan du nå så langt, at du kan komme til at boote op på din xp cd.
Det skal su nok sætte op i din bios, som 1. bootdevice.
så tænker jeg nemlig at foreslå en repair af din xpinstallation

ellers vil jeg foreslå dig, at du piller alt unødvendigt ud af maskinen og tager alle eksterne enheder fra, og ser om den så kan komme op at køre
Der skal kun være ram cpu grafikkort og hd1 i

det kan også være, der skal en biosopgradering til.
Avatar billede zenzay Nybegynder
02. januar 2005 - 18:44 #8
jeg kan godt komme ind i windows, den har bare problemer med at kører en masse af de programmer den har kunnet tidligere. det er kommet efter jeg prøvede at instalere en tv-tuner. den har jeg taget ud nu, men så kommer problemerne. da jeg prøvede at tage batteriet ud af bundkortet nulstillede den uret, men ikke noget inde i bios'en.
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2005 - 20:20 #9
vender tilbage i morgen.

kig inde hos produenten af dit bundkort, hvordan man ressetter biosen.
Avatar billede zenzay Nybegynder
03. januar 2005 - 16:05 #10
jeg kan ikke finde ud af hvad for et bundkort jeg har.. har prøvet cpu-z men der siger den at det er model p4x266-pe11/t, jeg ved ikk helt hva jeg skal bruge det til og jeg har søgt på google med ET resultat tilfølge.
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2005 - 16:22 #11
hent everest, den kan fortælle dig om dine komponenter
http://lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
Avatar billede zenzay Nybegynder
03. januar 2005 - 16:48 #12
den kommer frem til at det er et dfi pe11-tc/tl, men på ptoducentens hjemmeside er der kun et dfi pe11-tc og et dfi pe11-tl. der er åbentbart ikke det jeg har eller hva?
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2005 - 17:42 #13
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

synes du skal krybe på en repair, det er ofte set nødvendgt når man har rodet med hardware

forbered dig for et godt resultat
Avatar billede zenzay Nybegynder
03. januar 2005 - 18:09 #14
jeg har formateret et par gange uden resultat, vil det så gøre en forskel at lave en repair? er det ikke det samme..
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2005 - 18:26 #15
helt sikkert.

http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=1112&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=UK

her kan du finde manualler og andet om dit kort.

under bios ude til højre kan du sikkert også finder noget.

måske skulle du overveje at flashe din bios i følge anvisningerne. Det vil jeg dog helst ikke blandes for meget ind i, da jeg kun har erfaringer fra min egen pc i at gøre det
Avatar billede zenzay Nybegynder
03. januar 2005 - 18:48 #16
men hvordan kan jeg være sikker på det er TC og ikke TL??
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2005 - 20:23 #17
kan jeg godt se, men det betyder nok ikke det store her.

ellers må du igang med at flå den for alle udnødvendige komponenter, så der kun er
ram, cpu, grafik og hd0 tilbage, og så få den til at køre ordentlig
og såbygge op en del af gangen, så finder du måske også den komponent der ikke virker med dit system
Avatar billede zenzay Nybegynder
03. januar 2005 - 22:13 #18
den er næsten flået, der er kun et netkort i. men den har jo virket før, det burde den vel stadig gøre. efter at have læst manualen fik jeg nulstillet bios'en, igen uden noget resultat. jeg er i tvivl om det over hovedet er problemet mere! hvis jeg skal være ærlig aner jeg ikke hvad der kan være galt efterhånden.
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2005 - 23:02 #19
ud med netkortet også.
I din bios burde der være mulighed for at loade noget med fejlsikker opsætning eller bios defaults, må lige kigge i min egen i morgen. ellers fatter jeg snart ikke noget.
Avatar billede zenzay Nybegynder
04. januar 2005 - 00:18 #20
man kan loede en fail safe, men det har jeg gjort mange gange. tror ikke problemet ligger i bios'en mere.
Avatar billede c-holst Novice
04. januar 2005 - 08:13 #21
og den kører stadig ikke godt selv uden ekstra hardware

efter formateringen, installerede du da driverne til dit chipset.
har tænkt på, om din maskine er hammerinficeret med smuds.
Der kan jo også være tale om en defekt.

synes faktisk du skal lukke denne her tråd, og så oprette en ny, hvor du gør rede for dine problemer og fortæller hvad du har prøvet.
evt kan du linke til denne tråd.
Avatar billede zenzay Nybegynder
04. januar 2005 - 10:46 #22
det gør jeg så..
Avatar billede zenzay Nybegynder
04. januar 2005 - 10:47 #23
hov..