Avatar billede millimo Nybegynder
01. januar 2005 - 22:09 Der er 3 kommentarer

grafikkort slagter mine spil op.. tror det er mit grafikkort..

når jeg spille HL2, source, counter, Far cry eller nogen af de andre spil jeg har på min pc ka min computer finde på 2 ting.. den ene er at den går fuldstændig i stå og der er ikke andet end at lukke pc'en.. den anden er at den fucker mit spil helt op når jeg spiller.. der begynder at forsvinde ting og sager under spillet og gør det umuligt at spille.. lidt svært at forklare.. men er der nogen af jer derude der ka hjælpe mig.. kender i et program der siger at det er dér der er noget galt.. eller hva.. håber i ka hjælpe mig..

Min PC:
Processor: AMD athlon 3000+
RAM: 512 MB
Grafikkort: Nvidia Geforce FX 5700VE (256MB)
Lyd Kort: VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

håber i ka hjællpe mig :S
Avatar billede c-holst Novice
01. januar 2005 - 23:07 #1
du kan jo prøve at reinstallere grafikkortet ved at følge denne lille guide.

find nyeste driver til dit grafikkort
www.nvidia.com

start op i fejlsikret tilstand F8 under opstart
Slet driveren i tilføj fjern programmer
Slet kortet i enhedshåndteringen

Har du haft noget problemer med driver/grafikkort gør du sådan inden du genstarter/installerer
læg din xp cd i drevet og indtast denne kommando i kør
sfc /scannow  husk mellemrum før /
retter/tjekker vigtige systemfiler

genstart maskinen og installer driveren

Så skal du sikre dig, at du har den seneste udgave af direct x - 9.c
http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/default.asp

at du i øvrigt er opdateret hos windowsupdate

at du har sidste udgave af driverne til dit chipset.
kunne meget vel være et fra via, men fortæl hvilket bundkort du har, så er vi sikre
http://www.viaarena.com/?PageID=2
Avatar billede c-holst Novice
01. januar 2005 - 23:09 #2
kender du dette program. Det kan bla andet fortælle dig om dine komponenter, og vise dig temperaturerne på dine enheder. dem kan du så paste ind
http://lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:23 #3
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten