Avatar billede erleben Nybegynder
01. januar 2005 - 20:54 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

centre hjemmeside ud fra Skærmopløsning

Godt nytår

Jeg har brug for noget hjælp. Jeg har en side der er lavet i opløsning 1024*768. Hvis nu siden skal ses i en højre opløsning feks 1280+1024. Hvordan for jeg det så til at vise det midt på skærmen, fremfor helt ude i venster side og i toppen af skærmen. Kan man sætte en kode ind der tjekker opløsningen og så centre efter det? -  uden at skal lave en hjemmeside til forskellige opløsninger. Håber der er nogen der kan hjælpe mig
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2005 - 20:57 #1
du kan bare lave:

<table style="width:100%; height:100%">
<tr>
<td align="center" valign="middle">

-- din side her

</td>
</tr>
</table>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2005 - 21:00 #2
hmm.. mener at det her også skal være der (i mellem <head> og </head>):

<style type="text/css">
body,html {width:100%;height:100%;}
</style>
Avatar billede erleben Nybegynder
01. januar 2005 - 21:01 #3
tak for svaret - Jeg glemte at skrive, min side er opdelt i Frame. Så kan man vil ikke skrive koden som du beskriver. Hvis man kan så er jeg ikke med hvor koden skal stå....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2005 - 21:17 #4
Så kunne du gøre det, at du loader det hele i en IFRAME.. men jeg tror at det bliver besværligt..
Avatar billede erleben Nybegynder
01. januar 2005 - 21:29 #5
IFFRAME - har aldrig brugt det, aner ikke hvordan det virker. Jeg vil helst undgå for mange ændringer af min side. Jeg håbede bare man kunne sætte en "lille" kode ind:-) på siderne. Har du andre bud?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2005 - 21:44 #6
<style type="text/css">
body,html {width:100%;height:100%;}
</style>

<iframe src="index.htm" width="100%" height="100%"></iframe>

hvor "index.htm" er den side, der loader frames'ne (dvs, frame-siden)
Avatar billede mjense173 Nybegynder
01. januar 2005 - 21:44 #7
Prøv at give en url til din side. Så er det nemmere at hjælpe. :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2005 - 21:45 #8
mjense173> Du 'så klog :-)
Avatar billede erleben Nybegynder
01. januar 2005 - 21:51 #9
Avatar billede erleben Nybegynder
01. januar 2005 - 21:53 #10
Thesurfer: Skal koden stå i indexfilen - eller ....?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2005 - 21:54 #11
Jeg kan ikke se nogen frames..?
Avatar billede erleben Nybegynder
01. januar 2005 - 21:58 #12
Ups - det var det forkerte - jeg prøver igen www.pia-erleben.dk
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2005 - 22:00 #13
Jeg kan se at du bruger PHP: http://www.pia-erleben.dk/kontakt/kontakt1.php

Hvorfor laver du ikke bare en include? Så behøver du ikke frames..
Avatar billede erleben Nybegynder
01. januar 2005 - 22:04 #14
øhhhhhhhh - Jeg er ikke nogen mester i php, det er noget jeg prøver mig lidt frem med, med script jeg finder på nettet:-) Og include.... Er det svært, og kræver det mange ændringer?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2005 - 22:05 #15
Jeg mener at det ligner ASP meget.. så det er ikke svært.. Men da jeg ikke programmerer i PHP, vil jeg henvise til PHP kategorien:

http://www.eksperten.dk/spm/Programmering/Script/PHP/

De kan helt sikkert hjælpe dig :-)
Avatar billede erleben Nybegynder
01. januar 2005 - 22:09 #16
vil du mene det er bedst med php? eller.....
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. januar 2005 - 22:13 #17
Ja, at bruge PHP er bedre end at bruge frames.

Hvis du vælger PHP løsningen, skal du huske at "flytte" dette spm til PHP kategorien..

Du flytter et spm ved at:
1) lægge et svar
2) markere dit navn  <-- MEGET VIGTIGT!!
3) klikke på Accepter-knappen

Husk at check om dit svar er accepteret, inden du går videre.

- Hvis alt er i orden, opretter du samme spm, bare i den rette kategori.
- Læg et link i dette spm, der peger på det nye spm, så folk kan finde det.
Avatar billede erleben Nybegynder
01. januar 2005 - 22:17 #18
Tak for hjælpen - Jeg vil nu se om jeg kan flytte spørgsmålet. Ellers er jeg sikker på der nok er nogen der fortæller mig det, hvis der skulle sker en fejl:-)