Avatar billede milvos Nybegynder
01. januar 2005 - 20:02 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Sammenkobling via USB kabel

Er det mulig at koble 2 PC'er sammen med et USB kabel, de kører begge XP. Jeg ville gerne at jeg kunne flytte filer mellem disse 2 maskiner uden først at skulle skifte på min hub og så køre dem i windows netværk
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2005 - 20:15 #1
Avatar billede milvos Nybegynder
01. januar 2005 - 20:28 #2
Vil det sige, at jeg bare skal finde et "snoet" USB kabel og noget software, så køre det bare ? Eller kan jeg bruge et speciel kabel ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
01. januar 2005 - 20:31 #3
Normalt bruges der et RJ45 krydset kabel tilsluttet netkortene.
Avatar billede milvos Nybegynder
01. januar 2005 - 20:34 #4
Det ved jeg godt, men jeg skal ikke bruge netkortene men min USB porte
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. januar 2005 - 20:45 #5
Jeg har aldrig selv prøvet, milvos, men det kan gøres.
Avatar billede xyborx Nybegynder
01. januar 2005 - 20:50 #6
Der findes nogle usb-netværksbokse til den slags. En boks med to usb kabler - et til hver computer. Men jeg vil næsten tro at det er mere besværligt end at bruge almindeligt netværk, for der skal sikkert stadig installeres drivere og sættes ip net op.
Avatar billede vessel Nybegynder
02. januar 2005 - 00:50 #7
Sandberg har lavet det pågældende kabel, og der medfølger et program til at overføre filer. Men det er kun det program der kan bruges - du får altså ikke et nyt drev eller decideret netværk op og køre..  Det er kun programmet der virker.
Avatar billede vessel Nybegynder
02. januar 2005 - 00:57 #8
Avatar billede xyborx Nybegynder
02. januar 2005 - 02:02 #9
ok, det er bare noget jeg har fra linux så. Der findes drivere til host-to-host usb enheder, hvor man sådan set får et rigtigt netværk op. Det mener jeg også at jeg oplevede da jeg engang prøvede at sætte en linux og en windows sammen med sådan et kabel. Linux'en bad om ip adresser, men der var ingen ekstra netværksenheder at se på windows.