Avatar billede mullemeck Nybegynder
01. januar 2005 - 16:53 Der er 54 kommentarer og
1 løsning

Mit grafikkort yder ikke godt nok!

Jeg har et ATI Readon 9550 fra Asus og det yder kun 6013 i 3Dmark01.

Ifølge den her test
http://www.tweaktown.com/document.php?dType=review&dId=670
Så skulle den yde 8000 point ca.

Mit system:
1,74 Ghz
512 Mb Ram pc 3200
nForce2 400 fra Asus

Direct 9.0b
Service pack 1

Nogen der kan hjælpe mig?
Avatar billede nopsen Ekspert
01. januar 2005 - 17:32 #1
har du hentet de nyeste nforce chipset drivere hos asus og også opgraderet dine grafikdrivere hos ati?
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 17:51 #2
http://www.eksperten.dk/spm/575305

Hvorfor lukker du bare her når man hjælper dig?
Avatar billede freehelp Praktikant
01. januar 2005 - 17:53 #3
Nåå derfor :(

Du har det med at tage point selv i dine spørgsmål kan jeg se på din profil, så har fået forklaring.

Held og lykke med problemet
Avatar billede c-holst Novice
01. januar 2005 - 18:05 #4
her er en test med forskellige kort i klassen over og under dit.

Jeg selv har et gf4 ti4200, og med en duron1200 og 512 mn ram, kan jeg let den op over 8000 uden nogen krumspring. Men det er ikke med den nyeste driver, for den yder hos betydeligt mindre i denne test.

fra den test du refererer til
Processor: Intel Pentium 4 3.2EE (800MHz FSB) (Supplied by Spectrum Communications)
Memory: 2x 256MB OCZ DDR-533 (Supplied by OCZ)
Hard Disk: Western Digital 120GB 7200RPM PATA (Supplied by Plus Corporation)
Motherboard: ABIT IC7 MAX3 (Supplied by ABIT)
Operating System: Microsoft Windows XP Professional SP1
Drivers: nVidia Forceware 56.64 and ATI Catalyst 4.6

læg mærke til at der bruges en noget større computer end din.
Så de tal du får ser fornuftige ud i mine øjne. Men du kan da sikert gøre det bedre.

Tænk over hvad du har kørende i baggrunden.

Find den optimale driver til netop dit grafikkort(afinstaller driveren via fejlsikret inden du installlerer en anden) Det er nok en der er lidt nyere end dit kort. Jeg har desværre ingen konkrette bud

Der er mange tweaks, som kan forbedre ydelsen på dit system/grafikkort uden at der er tale om decideret overclocking. kortet kan sikkert også clockes op, og vil give lidt ekstra, mod en øget varmeudvikling.

Så imo... op med humøret
Avatar billede c-holst Novice
01. januar 2005 - 23:16 #5
lidt respons fra spørgeren ville være rart:-)
Avatar billede mullemeck Nybegynder
02. januar 2005 - 18:44 #6
freehelp: fordi jeg ikke ri9gtig fik nogen svar, som jeg kunne bruge til noget. Så går ens spørgsmål i "glemmebogen".

Jeg har de nyeste drivere.
Avatar billede freehelp Praktikant
02. januar 2005 - 18:51 #7
Så kan du da lukke spørgsmålet, hvis du ikke har mere
Avatar billede mullemeck Nybegynder
02. januar 2005 - 19:08 #8
Jamen jeg lukkede det da også?
Avatar billede c-holst Novice
02. januar 2005 - 20:17 #9
så kan du også lukke her, hvis du er færdig. ellers siger du bare til
Avatar billede mullemeck Nybegynder
02. januar 2005 - 20:26 #10
Jamen hvor kan jeg downloade den driver til ATI som var før den man kan downloade nu?
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2005 - 08:17 #11
Avatar billede freehelp Praktikant
03. januar 2005 - 13:56 #12
Markere c-holst´s navn i boksen til venstre og tryk acceptere
Avatar billede mullemeck Nybegynder
03. januar 2005 - 16:15 #13
Men hvad er det for en man skal downloade?
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2005 - 16:21 #14
det kan du kun selv finde ud af, ved hjælp af 3dmark.

hent en catalystdriver der er ldt nyere end dit grafikkort og afinstaller den forrie fra fejlsikker tilstand inden du installerer den anden

så hent nogle stykker og prøv dig frem

carsten
Avatar billede mullemeck Nybegynder
03. januar 2005 - 18:02 #15
Men kan det passe at de kun fylder 8 MB og den andne driver jeg har fylder over 20 Mb?
Avatar billede mullemeck Nybegynder
03. januar 2005 - 18:09 #16
Nu har jeg lige snakket med en som har nøjagtig det samme system som mig bare med et Geforce Ti 4200 og det fik 8260, så der er altså ngoet galt med mit.
Avatar billede c-holst Novice
03. januar 2005 - 18:51 #17
prøv en reinstallering af xp, og installer den driver du i forvejen har fundet til dt system. plus de nyste drivere til dit chipset.

Jeg tror nu ikke der er det store galt med dit system.
ti4200 er et bedre kort end dit, som til enhver tid vil yde noget mere end dit
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/08/05/0706479

nok især i aplikatoner der ikke udnytter dx9 til fulde

nå, men jeg tror også jeg er ved at løbe tør ideer, så jeg har ikke mere at byde ind med

helt og lykke med dyret

carsten
Avatar billede gl.k. Nybegynder
03. januar 2005 - 19:01 #18
Et Ti42oo er et bedre kort end dit. Understøtter ik DX9 effekter, det har 3Dmarks01 alligevel ikke,da for gammel.Men - kortet har en del mere hestekræfter end dit ATI DX9 kort.

Kan du ikke bare sende dine futuremark compare links for 01 og 03 tests ??
...........................................
(Nedenst. fra en anden bruger til din info.Seer ud til at have overclock potentiale.)

3DMark03 Score: 3517    ATI Radeon 9550 (overclocked)
User: 2588976
Date: 2004-12-2
CPU: AMD Athlon(tm) XP/MP/4 1710 MHz
GPU: ATI RADEON 9550, 425 MHz / 290 MHz
Display Driver: 6.14.10.6490
Driver Status: Non WHQL - Not FM Approved
  Resolution: 1024x768 32 bit
OS: Microsoft Windows XP
System Memory: 512 MB
Video Memory: 128 MB
Avatar billede gl.k. Nybegynder
03. januar 2005 - 19:43 #19
Jeg seer mange muligheder her. Også i forbindelse med dit bundkort/CPU/MEM.
Se bare :
http://www.cpudatabase.com/CPUdb/Showamd.cfm

Men..helt ærligt, mulle... du burde nu give feedback til dine andre 4 åbne sprgsm. med det samme. Og til allersidst: Folk, som gad hjælpe dig _må_man_da_godt_ gi´ et par points også... :-/ ... vel, mulle?
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 13:37 #20
Ja, men jeg er jo ved at teste de forskellige drivere!
Avatar billede c-holst Novice
04. januar 2005 - 13:40 #21
glæder mig til at høre din konklussion:-)
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 13:41 #22
Men det er alligevel mærkelig at et MX 440 64MB med 4x AGP scorer over 5000 point når mit ATI Readon 128MB med 8x AGP kun scorer 6000 point?
Sys i ikke?
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 18:20 #23
Det trak lige ud. Var lige ved at downloade wow final beta, det var nemlig derfor jeg købte en grafikkort som understøttede DirectX 9.0, men er begyndt og teste dem nu.
Men indtil nu har de alle fået under 6k og med ATI,s driver som man downloader directe har den fået over 6k
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 18:41 #24
Men den test hvor det kør dårligst er den med High Pylogons med 8 light.
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 20:58 #25
En lille update.
Nu fik jeg testet de forskellige driver og jo mere jeg kom neda og fik testet de forskellige drivere blev testen "bedre" og "bedre".
Så nåede jeg til wxp-w2k-7- driverne og så kunne jeg ikke installer dem mere.
Så det højeste resultat med driveren wxp-w2k-8-062-040929a-018115C blev 5993 og 1625.

Men med den gamle driver wxp-w2k-catalyst-8-082-041130a-019577c blev det 6013 og 1627.

Så tror ikke det bliver bedre?

Men driverne til bundkortet er dem som fulgte med på cd'en, men hvor man man så downloade den nyeste af de drivere?

Ellers må vi jo igang med at overclocke grafikkortet som K. sagde?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
04. januar 2005 - 22:13 #26
http://www.hardwareluxx.de/download.php?det=26
hent everst  - installer det og lav en hurtig rapport ( tekst ) , som du så kan smide ind her.
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 22:21 #27
Så er jeg igang med at hente det, men der skal helst ikke nogen overclocking som forøger varmen ret meget på min bundkort, for det var nemlig en af de negative ting omkring bundkortet, da den kun havede passiv køler, men det var næsten også det eneste.
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 22:21 #28
PC:
      Operativ System                                  Microsoft Windows XP Professional
      OS Service Pack                                  -
      Internet Explorer                                6.0.2800.1106 (IE 6.0 SP1)
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      PC navn                                          COUNTER
      Bruger Navn                                      Counter

    Motherboard:
      CPU Type                                          AMD Athlon XP, 1733 MHz (13 x 133) 2100+
      Motherboard Navn                                  Asus A7N8X-E Deluxe  (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
      Motherboard Chipset                              nVIDIA nForce2 Ultra 400
      System Hukommelse                                512 MB  (PC3200 DDR SDRAM)
      BIOS Type                                        Award (08/04/04)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM1)
      Kommunikations Port                              Kommunikationsport (COM2)
      Kommunikations Port                              ECP-printerport (LPT1)

    Grafik Kort:
      Grafik Kort                                      ASUS RADEON 9550 128M Secondary  (128 MB)
      Grafik Kort                                      ASUS RADEON 9550 128M  (128 MB)
      3D Acclerator                                    ATI Radeon 9550 (RV350)
      Monitor                                          AOC Spectrum 7G  [17" CRT]  (113643086)

    Multimedie:
      Lyd Kort                                          nVIDIA MCP2 - Audio Codec Interface
      Lyd Kort                                          nVIDIA MCP2 - Audio Processing Unit (Dolby Digital)

    Lager:
      IDE Kontroller                                    NVIDIA nForce2 IDE Controller
      SCSI/RAID Kontroller                              Silicon Image SiI 3112 SATARaid Controller
      Floppy Drev                                      Diskettedrev
      Disk Drev                                        MAXTOR 6L040L2  (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
      Disk Drev                                        Maxtor 6Y060L0  (60 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)
      Optisk Drev                                      LITEON DVD-ROM LTD163  (16x/48x DVD-ROM)
      Optisk Drev                                      LITE-ON LTR-24102B  (24x/10x/40x CD-RW)
      SMART Harddisk Status                            OK

    Partitioner:
      C: (NTFS)                                        10001 MB (4832 MB fri)
      D: (NTFS)                                        58635 MB (36574 MB fri)
      E: (NTFS)                                        28160 MB (6597 MB fri)

    Inddata:
      Keyboard                                          Easy Internet Keyboard
      Mus                                              Logitech-compatible Mouse PS/2

    Netværk:
      Netværks Adapter                                  Marvell Yukon Gigabit Ethernet 10/100/1000Base-T Adapter, Copper RJ-45
      Netværks Adapter                                  NVIDIA nForce MCP Networking Controller  (192.168.1.100)

    Ydre Enheder:
      USB1 Kontroller                                  nVIDIA MCP2 - OHCI USB Controller
      USB2 Kontroller                                  nVIDIA MCP2 - EHCI USB 2.0 Controller

--------[ DMI ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ BIOS ]

    BIOS Egenskaber:
      Producent                                        Phoenix Technologies, LTD
      Version                                          ASUS A7N8X-E Deluxe ACPI BIOS Rev 1012
      Udgivelses Dato                                  08/04/2004
      Størrelse                                        512 KB
      Boot Enhed                                        Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM, ATAPI ZIP, LS-120
      Muligheder                                        Flash BIOS, Shadow BIOS, Selectable Boot, EDD
      Understøttede Standarder                          DMI, APM, ACPI, PnP
      Udvidelses Egenskaber                            PCI, AGP, USB

  [ System ]

    System Egenskaber:
      Producent                                        ASUSTeK Computer INC.
      Produkt                                          A7N8X-E
      Version                                          REV 2.xx
      Serie Nummer                                      xxxxxxxxxxx
      Universelt Unikt ID                              00A70771-27680F10-BFAAB1A9-1B701C79
      Vågn Op Type                                      Netafbryder

  [ Motherboard ]

    Motherboard Egenskaber:
      Producent                                        ASUSTeK Computer INC.
      Produkt                                          A7N8X-E
      Version                                          REV 2.xx
      Serie Nummer                                      xxxxxxxxxxx

  [ Chassis ]

    Chassis Beskrivelse:
      Producent                                        Chassis Manufactture
      Version                                          Chassis Version
      Serie Nummer                                      Chassis serial Number
      Aktiv                                            Asset-1234567890
      Chassis Type                                      Desktop

  [ Hukommelses Kontroller ]

    Egenskaber for Hukommelses Kontroller:
      Fejl Detekterings Metode                          Ingen
      Understøttet Hukommelses Hastighed                70ns, 60ns, 50ns
      Understøttede Hukommelses Typer                  DIMM, SDRAM
      Understøttet Hukommelses Spænding                3.3V
      Maksimum Hukommelses Moduls Størrelse            1024 MB
      Hukommelses Sokler                                3

  [ Processorer / AMD Athlon(tm) XP ]

    Processor Egenskaber:
      Producent                                        AMD
      Version                                          AMD Athlon(tm) XP
      Ekstern Hastighed                                133 MHz
      Maksimum Hastighed                                3000 MHz
      Nuværende Hastighed                              1733 MHz
      Type                                              Central Processor
      Spænding                                          1.6 V
      Status                                            Tilkoblet
      Opgradering                                      ZIF
      Sokkel Udformning                                Socket A

  [ Cache / L1 Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Intern
      Status                                            Tilkoblet
      Operations Tilstand                              Write-Back
      Arbejds Lager                                    4-way Set-Associative
      Maksimum Størrelse                                128 KB
      Installeret Størrelse                            128 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Synchronous, Pipeline Burst
      Nuværende SRAM Typer                              Synchronous, Pipeline Burst
      Sokkel Udformning                                L1 Cache

  [ Cache / L2 Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Ekstern
      Status                                            Tilkoblet
      Operations Tilstand                              Write-Back
      Arbejds Lager                                    4-way Set-Associative
      Maksimum Størrelse                                256 KB
      Installeret Størrelse                            256 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Synchronous, Pipeline Burst
      Nuværende SRAM Typer                              Synchronous, Pipeline Burst
      Sokkel Udformning                                L2 Cache
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 22:23 #29
[ Hukommelses Moduler / DDR1 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                DDR1
      Type                                              DIMM
      Installeret Størrelse                            512 MB
      Monteret Størrelse                                512 MB

  [ Hukommelses Moduler / DDR2 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                DDR2
      Type                                              DIMM
      Installeret Størrelse                            Ikke Installeret
      Monteret Størrelse                                Ikke Installeret

  [ Hukommelses Moduler / DDR3 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                DDR3
      Type                                              DIMM
      Installeret Størrelse                            Ikke Installeret
      Monteret Størrelse                                Ikke Installeret

  [ Hukommelses Enheder / DDR1 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      DIMM
      Type                                              DRAM
      Detailler                                        Synchronous
      Størrelse                                        512 MB
      Total Bredde                                      72 bit
      Data Bredde                                      64 bit
      Enhedens Placering                                DDR1
      Bank Placering                                    Bank0/1

  [ Hukommelses Enheder / DDR2 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      DIMM
      Type                                              DRAM
      Detailler                                        Synchronous
      Total Bredde                                      72 bit
      Data Bredde                                      64 bit
      Enhedens Placering                                DDR2
      Bank Placering                                    Bank2/3

  [ Hukommelses Enheder / DDR3 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      DIMM
      Type                                              DRAM
      Detailler                                        Synchronous
      Total Bredde                                      72 bit
      Data Bredde                                      64 bit
      Enhedens Placering                                DDR3
      Bank Placering                                    Bank4/5

  [ System Slots / PCI1 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI1
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Kort

  [ System Slots / PCI2 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI2
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Kort

  [ System Slots / PCI3 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI3
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Kort

  [ System Slots / PCI4 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI4
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Kort

  [ System Slots / PCI5 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCI5
      Type                                              PCI
      Brug                                              Tom
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Kort

  [ System Slots / AGP ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  AGP
      Type                                              AGP
      Brug                                              I brug
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Kort

  [ Porte / PRIMARY IDE/HDD ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Ingen
      Intern Reference Beskrivelse                      PRIMARY IDE/HDD
      Intern Konnektor Type                            On-Board IDE
      Ekstern Konnektor Type                            Ingen

  [ Porte / SECONDARY IDE/HDD ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Ingen
      Intern Reference Beskrivelse                      SECONDARY IDE/HDD
      Intern Konnektor Type                            On-Board IDE
      Ekstern Konnektor Type                            Ingen

  [ Porte / FLOPPY ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Ingen
      Intern Reference Beskrivelse                      FLOPPY
      Intern Konnektor Type                            On-Board Floppy
      Ekstern Konnektor Type                            Ingen

  [ Porte / Serial Port 1 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Serial Port 16550 Compatible
      Intern Reference Beskrivelse                      Serial Port 1
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    Serial Port 1
      Ekstern Konnektor Type                            DB-9 pin male

  [ Porte / Serial Port 2 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Serial Port 16550 Compatible
      Intern Reference Beskrivelse                      Serial Port 2
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    Serial Port 2
      Ekstern Konnektor Type                            DB-9 pin male

  [ Porte / Parallel Port ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Parallel Port ECP/EPP
      Intern Reference Beskrivelse                      Parallel Port
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    Parallel Port
      Ekstern Konnektor Type                            DB-25 pin female

  [ Porte / PS/2 Keyboard ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Keyboard Port
      Intern Reference Beskrivelse                      PS/2 Keyboard
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    PS/2 Keyboard
      Ekstern Konnektor Type                            PS/2

  [ Porte / PS/2 Mouse ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Mouse Port
      Intern Reference Beskrivelse                      PS/2 Mouse
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    PS/2 Mouse
      Ekstern Konnektor Type                            PS/2

  [ Porte / USB1 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        USB
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    USB1
      Ekstern Konnektor Type                            USB

  [ Porte / USB2 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        USB
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    USB2
      Ekstern Konnektor Type                            USB

  [ Porte / USB3 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        USB
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    USB3
      Ekstern Konnektor Type                            USB

  [ Porte / USB4 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        USB
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    USB4
      Ekstern Konnektor Type                            USB

  [ Porte / USB5 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        USB
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    USB5
      Ekstern Konnektor Type                            USB

  [ Porte / USB6 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        USB
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    USB6
      Ekstern Konnektor Type                            USB

  [ Porte / ETHERNET ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Network Port
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    ETHERNET
      Ekstern Konnektor Type                            RJ-45

  [ Porte / ETHERNET ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Network Port
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    ETHERNET
      Ekstern Konnektor Type                            RJ-45

  [ Porte / Joystic Port ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Joystick Port
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    Joystic Port
      Ekstern Konnektor Type                            DB-15 pin female

  [ Porte / MIDI Port ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        MIDI Port
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    MIDI Port
      Ekstern Konnektor Type                            DB-15 pin female

  [ Porte / Onboard 1394 ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        FireWire (IEEE P1394)
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    Onboard 1394
      Ekstern Konnektor Type                            1394

  [ Porte / Line In Jack Port ]

    Egenskaber for Port Konnektor:
      Port Type                                        Audio Port
      Intern Konnektor Type                            Ingen
      Ekstern Reference Beskrivelse                    Line In Jack Port
      Ekstern Konnektor Type                            Mini-jack (headphones)

--------[ Overclock ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          AMD Athlon XP 2100+
      CPU Alias                                        Thoroughbred-B
      CPU step                                          B0
      CPUID CPU Navn                                    AMD Athlon(tm) XP 2100+
      CPUID Revision                                    00000681h

    CPU hastighed:
      CPU Hastighed                                    1730.47 MHz
      CPU multiplier                                    13.0x
      CPU FSB                                          133.11 MHz
      Hukommelses Bus                                  133.11 MHz

    CPU cache:
      L1 Kode Cache                                    64 KB
      L1 Data Cache                                    64 KB
      L2 Cache                                          256 KB  (On-Die, Full-Speed)

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    08/04/2004-nVidia-nForce-A7N8XÄEC-00
      Motherboard Navn                                  Asus A7N8X-E Deluxe  (5 PCI, 1 AGP Pro, 1 WiFi, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)

    Chipsæt Egenskaber:
      Motherboard Chipset                              nVIDIA nForce2 Ultra 400
      Hukommelses Timing                                2.5-2-2-6  (CL-RCD-RP-RAS)
      Command Rate (CR)                                1T

    SPD hukommelses moduler:
      DIMM2: Nanya M2U51264DS88B1G-5T                  512 MB PC3200 DDR SDRAM  (3.0-3-3-8 @ 200 MHz)  (2.5-3-3-7 @ 166 MHz)

    BIOS Egenskaber:
      System BIOS Dato                                  08/04/04
      Video BIOS Dato                                  04/06/04
      Award BIOS Type                                  Phoenix-Award BIOS v6.00PG
      Award BIOS Besked                                ASUS A7N8X-E Deluxe ACPI BIOS Rev 1012
      DMI BIOS Version                                  ASUS A7N8X-E Deluxe ACPI BIOS Rev 1012

    Grafik Processor Egenskaber:
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      Grafik Kort                                      ATI Radeon 9550 (RV350)
      GPU Kode Navn                                    RV350  (AGP 8x 1002 / 4153, Rev 00)
      GPU Hastighed                                    250 MHz  (original: 250 MHz)
      Hukommelses Hastighed                            196 MHz  (original: 200 MHz)

    Sensor Egenskaber:
      Tsystem                                          23 °C  (73 °F)
      Tcpu                                              42 °C  (108 °F)
      Fcpu                                              5273 RPM
      Fpowersupply                                      1814 RPM
      Vcore                                            1.63 V
      Vio                                              3.33 V

--------[ Energi Styring ]----------------------------------------------------------------------------------------------

    Energi Spare Egenskaber:
      Nuværende Strømkilde                              230 VAC
      Batteri Status                                    Ingen akkumulator
      Fuld Batteri Levetid                              Ukendt
      Resterende Batteri Levetid                        Ukendt

--------[ Sensorer ]----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sensor Egenskaber:
      Sensor Type                                      Asus ASB100 Bach  (SMBus 2Dh)
      Motherboard Navn                                  Asus A7N8X-E

    Temperaturer:
      Motherboard                                      23 °C  (73 °F)
      CPU                                              42 °C  (108 °F)
      MAXTOR 6L040L2                                    49 °C  (120 °F)
      Maxtor 6Y060L0                                    40 °C  (104 °F)

    Køle Ventilator:
      CPU                                              5192 RPM
      Strømforsyning                                    1814 RPM

    Spændings Værdier:
      CPU Kerne                                        1.63 V
      +3.3 V                                            3.33 V
      +5 V                                              5.03 V
      +12 V                                            12.67 V
      -12 V                                            -12.52 V
      -5 V                                              -4.74 V
      Debug Info V                                      66 66 D0 BC C5 C5 C5 2A (01)
      Debug Info T                                      42 23 127
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 22:24 #30
Det var så den hurtige rapport om PC'en.
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 22:25 #31
Men det kunne være fedt hvis jeg kunne få den til at yde over 3000 i 3D Mark03 da det er det dobbelt af hvad den får nu^^
Avatar billede nopsen Ekspert
04. januar 2005 - 22:29 #32
jeg har før givet dig svar på hvor du henter de nyeste chipset drivere til dit bundkort:
http://www.eksperten.dk/spm/574735
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 22:37 #33
Ja, men ikke lige precis hvad det er for en.
For den jeg har på cd'en er en slags samlet pakke.
Altså på cd'en står der:
NVIDIA nForce Driver
Silcon Image Serial ATA Utilty
Marvell Gigabyte Lan Driver
USB 2.0 Driver

Og det er vel kun den NVIDIA nForce Driver der skal opgraders for at forøge hastigheden?

P.S. Alle dem som har hjulpet i dette spørgsmål skal nok få point!
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 22:38 #34
På cd'en står der NVIDIA nForce Chipset Rev.68.02 så der må være en nyere?
Avatar billede nopsen Ekspert
04. januar 2005 - 22:41 #35
ok så gentager jeg hvad jeg skrev i det forrige spørgsmål:

nforce er nvidias, så dem henter du her
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
vælg platform/nforce drivers i den første, unified driver i den næste og dit styresystem i den sidste boks.

henter du dem her, så har du under alle omstændigheder den nyeste, du skal IKKE bruge dem på cd'en.
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 22:49 #36
Men høre audio driveren også derunder?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
04. januar 2005 - 22:54 #37
Jeg synes du burde tilbyde nopsen, at smide et svar nu og du giver ham såmænd de points, som han burde har haft for det her udmærket besvaret sprgm.: http://www.eksperten.dk/spm/574735

Og takke freehelp for denne her også:
http://www.eksperten.dk/spm/575305

Dernæst opretter du et nyt sprgsm. i hardware/overclocking: "Hvordan overclocker jeg mit grej: nVIDIA nForce2 Ultra 400-ASUS RADEON 9550 128M-AMD Athlon XP, 1733 MHz (13 x 133) 2100+-512 MB PC3200 ram så at jeg kommer over 3000" ROFL

Bare en anbefaling herfra...
Avatar billede nopsen Ekspert
04. januar 2005 - 22:54 #38
ja det er de.
Avatar billede nopsen Ekspert
04. januar 2005 - 22:56 #39
jeg deler gerne med andre som også har været til hjælp :)
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 22:56 #40
Ja, men de får jo point ved svar i denne tråd til sidst.
Så ligger i alle bare et svar ind, men hvordan forgår det deler man de 75 point eller hvad? Ellers kan jeg lige oprette et spørgsmål med 200 point som i kan dele?
Avatar billede nopsen Ekspert
04. januar 2005 - 22:57 #41
når vi alle har smidt svar, kan du markere alle dem du vil give point og trykke accepter til sidst, så bliver de automatisk fordelt.
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 22:58 #42
Men så ligger i lige alle et svar ind og så opretter jeg et spørgsmål om overclocking af mit grafikkort.
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 23:01 #43
Men kan jeg ikke bare nøjes med at overclocke mit grafikkort, da bundkortet ikke helt kan kalre varmen?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
04. januar 2005 - 23:01 #44
springer over...
Avatar billede nopsen Ekspert
04. januar 2005 - 23:05 #45
overclocking har jeg ikke den store erfaring med, så der kan jeg desværre ikke hjælpe.
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 23:05 #46
Så efter jeg lige har installer driverne til bundkortet, så tester jeg lige grafikkortet i 3Dmark 01 og 03 igennem igen!
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 23:07 #47
Så mangler vi et svar fra freehelp, men sidste gang jeg fik hjælp af ham ville han ikke have sine point på grund af freehelp, men sidste sagde han "tak for point", så jeg vi ikke helt?
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 23:24 #48
Nu fik jeg testet den igen og den fik ca det sammen, så tror ikke at driverne til bundkortet var det afgørende.
Men hvis man kan så vil jeg godt have overclocket mit grafikkort, hvis det andet ikke bliver alt for varmt?
Avatar billede mullemeck Nybegynder
04. januar 2005 - 23:45 #49
Så vil jeg lgie formater og teste igen, så må vi lige se om den yder bedre ellers vil jeg forsøge og overclocke den ligesom det K. skrev lidt længere oppe!
Avatar billede nopsen Ekspert
05. januar 2005 - 00:00 #50
ok det kan du nok få bedre hjælp til i den anden kategori, held og lykke. :)

ang freehelp tror jeg ikke det var så meget points men mere manglende feedback eller et tak for hjælpen i den tråd du havde lukket, han mente.
Avatar billede mullemeck Nybegynder
05. januar 2005 - 00:49 #51
Men ved du om der findes en driver til RAID-Controller og USB-Controller?
Eller skal jeg bare installer fra windows cd'en?
Avatar billede nopsen Ekspert
05. januar 2005 - 00:51 #52
driveren til raid controlleren ligger på cd'en, usb er ikke nødvendigt at installere, så længe du har SP2.
Avatar billede mullemeck Nybegynder
05. januar 2005 - 01:01 #53
okay... tak
Avatar billede nopsen Ekspert
05. januar 2005 - 01:04 #54
selv tak :)
Avatar billede mullemeck Nybegynder
05. januar 2005 - 09:47 #55