Avatar billede hotmoller Nybegynder
31. december 2004 - 15:03 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning mail + autoarkivering

Hej eksperter.

Lige to hurtige spørgsmål.

1.

Jeg skal oprette en mail-account i Outlook for en bruger (xp pro). Er det muligt for mig at gøre dette, hvis jeg er logget som administrator, eller kan det kun lade sig gøre, når man er logget en med brugerens login + pw ?!

2.

I outlook er jeg flere gange blevet promptet for, om jeg vil autoarkivere. Opretter autoarkiveringsfunktionen en kopi af meddeleser fra indbakken eller bliver de flyttet fra indbakken.

På forhånd tak og godt nytår

/hot
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2004 - 15:07 #1
1) Så vidt jeg ved, med mindre du har en exchange server og AD.

2) Den flytter mailen fra din Inbox til en anden fil, som du kan åbne og kigge I hvis du mangler noget fra en gammel mail ! Den flytter ikke ALLE emails, men kun dem som er kvalificeret efter kritierne under Funktioner -> Andet -> Autoarkiver, der kan du også slå den fra hvis du ønsker !
Avatar billede espersen Novice
31. december 2004 - 15:07 #2
1. du skal være logget ind som bruger

2. den flytter det
Avatar billede hotmoller Nybegynder
31. december 2004 - 15:46 #3
Hej

Tak for jeres svar.

Ok, dvs. man bør arkivere de mails, man ikke vil slette, men som man ikke bruger ofte nok, til at de ligger på serveren.
Avatar billede espersen Novice
31. december 2004 - 15:50 #4
jeg arkivere intet - alt ligger stadig i .pst-filen ;o) - men på et tidspunkt laver jeg nok en arkivering
Avatar billede leif Seniormester
31. december 2004 - 15:50 #5
Det er en smagssag om man arkivere ! Fx. gør jeg det aldrig, men jeg har også ubegrænset plads, men jeg kender kollegaer der gør pga. af en plads limit på serveren ! Så er de nødt til at holde deres mail serveren begrænset, så de er nødt til enten at slette eller arkivere !
Avatar billede espersen Novice
31. december 2004 - 15:55 #6
(jeg passer dog på med at lade mails med store vedhæftede filer blive liggende - de slettes ofte / fjerne/flytter det vedhæftede til et andet sted.
Avatar billede espersen Novice
03. januar 2005 - 19:01 #7
her er lidt uofficiel FAQ om gøren og laden i dette lille univers:
http://ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar
Avatar billede espersen Novice
03. januar 2005 - 19:01 #8
leif : smid et svar
Avatar billede hotmoller Nybegynder
15. februar 2005 - 23:33 #9
Leif, smid et svar så I kan få point
Avatar billede leif Seniormester
15. februar 2005 - 23:35 #10
Jeg takker.
Avatar billede hotmoller Nybegynder
15. februar 2005 - 23:38 #11
det er mig der takker :D