Avatar billede eblakoe Nybegynder
31. december 2004 - 12:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Drev kan ikke læses

Hej Eksperter Jeg har lige købt en DVDbrænder jeg har brændt to gange på den men nu siger systemet at e:\er ikke tilgængelig.
Når der startes op er drevet vist når jeg så lægger en skive i skriver den ovenstående + den viser en stor skive og ikke et drev med en skive ovenpå?  Jeg har været inde i cmos og der kan den ses. Den står som marster og jeg har en cdbrænder som virker som slave. Håber meget i kan hjælpe mig.
Mvh Eivind
Avatar billede locturian Nybegynder
31. december 2004 - 12:50 #1
Hvis den har virket før, men pludselig ikke virker, kan der være flere årsager til det. Enten har du installeret noget software der går ind og konflikter med det, eller også er dit drev simpelthen stået af. Det jeg vil anbefale dig er, at installere drivere og brænder programmer igen, og hvis det ikke hjælper, så synes jeg at du skal teste drevet i en anden maskine. Hvis det heller ikke virker der, må du benytte dig af din garranti, og få det byttet... :)

Godt nytår :)
Avatar billede eblakoe Nybegynder
31. december 2004 - 12:57 #2
Hej locturian  Tak for din kommentar det vil jeg prøve men der fulgte ikke nogen driver med det skal drvel heller ikke til et DVD drev? Det er vel xp der finder og installerer?
Avatar billede locturian Nybegynder
31. december 2004 - 13:01 #3
Mange gange følger der en driver med på en cd, men du har ret - Windows XP har selv drivere der burde virke - Prøv manuelt at fjerne drevet fra enhedshåndtering, så skulle windows gerne finde det, og installere det igen....
Avatar billede eblakoe Nybegynder
31. december 2004 - 13:03 #4
Tak
Godt nytår
Mvh Eivind
Avatar billede locturian Nybegynder
31. december 2004 - 13:04 #5
Det var så lidt :)
Avatar billede eblakoe Nybegynder
31. december 2004 - 13:05 #6
Locturian du må lige sende som svar istedet som kommentar for at få point.
Hilsen Eivind
Avatar billede locturian Nybegynder
31. december 2004 - 13:11 #7
Det gør jeg :)