Avatar billede jensen65 Nybegynder
31. december 2004 - 12:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

IIS fejl med ASP sider

Dette er mit først spørgsmål her på eksperten, men jeg har dog med stor fornøjelse og hjælp, læst en masse svar herinde.
Jeg er endnu ren HTML "nørd", men vil gerne videre med ASP eller PHP. Min side er endnu ren HTML http://www.langelands-it.dk

Mit spørgsmål er lidt indviklet men går i al sin glans ud på at jeg er ved at lære ASP. Jeg har købt en bog til 350.- og ud fra den prøver jeg nu at lære ASP.
Jeg havde XP Home på min bærbar og læste her på eksperten om en metode til at kører IIS på denne windows version. Det virkede desværre kun halvt, så jeg har taget XP Pro fra min stationære PC og installeret på min bærbare.
Nu har jeg så geninstalleret IIS og den kører, men kun med HTML sider. Når jeg prøver at køre den berømte "Hallo Verden" i et ASP dokument, kommer følgende fejl meddelelse frem:
----------------------------------------------
Tekniske oplysninger (for supportteknikere)
Fejltype:
Active Server Pages, ASP 0134 (0x80004005)
Objektet har en ugyldig attribut for ProgID, som er 'MSWC.MyInfo'.
//global.asa, line 1

Browsertype:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322)

Side:
GET /hallo.asp

Klokkeslæt:
31. december 2004, 11:50:36

Yderligere oplysninger:
---------------------------
SPM 1)Hvad gør jeg galt?
I mange af de spørgsmål jeg har læst om IIS, taler mange om IIS Manager. Den har jeg ikke. Når jeg går i administration gennem kontrolpanelet, har jeg kun Internet Information Servises der relaterer til IIS.
SPM 2)Hvor finder jeg IIS Manager?

PS. Det skal nok siges at jeg af rent dovenskab har installeret XP Pro oven på XP Home, jeg har ikke formateret først. :)
PSS Min ASP hallo verden ser sådan her ud:
"<html>
    <head>
    <title>Mit ASP</title>
    </head>
<body>

<%
    response.write "Hallo Verden"
%>
</body>
</html>
"

Til sidst vil jeg takke alle jer eksperter for alle de rigtige gode og til tider meget hjælpsomme svar man kan læse herinde.

jensen65
Avatar billede Jman Praktikant
31. december 2004 - 12:27 #1
Avatar billede jensen65 Nybegynder
31. december 2004 - 12:50 #2
Tak til dig superior. Jeg brugte dette svar fra netcoders og nu er der hallo verden :)
"Lav en søgning på global.asa på din computer via "søg efter filer og mapper" Slet alle global.asa filer, som du er sikker på du ikke selv har oprettet.
Havde samme fejl da jeg installerede IIS, men kan huske at det hjalp at slette en global.asa fil.
Jeg mener den ligger i mappen ?:\inetpub\wwwroot\ eller ?:\inetpub
Håber du kan bruge det."

Hvordan giver jeg dig de 30 point og hvar er en ASA fil egentlig?
Avatar billede Jman Praktikant
31. december 2004 - 13:06 #3
Ved at jeg svarer :o)

Læs om global.asa her: http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=301
Avatar billede Jman Praktikant
31. december 2004 - 13:07 #4
her er svaret (!)