Avatar billede brian125 Nybegynder
30. december 2004 - 19:47 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

kan i hjælpe mig med xp cden

jeg har en bærbar som jeg har købt over nettet som der er svensk på når jeg så putter den cd i hvor jeg har en fuld dansk vision på gider pcen ikke at tage den men den vil godt i programet der siger den at den er for gammel an i muligvis hjælpe mig så vil jeg blive glad :)
Avatar billede a1a1 Novice
30. december 2004 - 19:52 #1
det "fulde" danske version er det en OEM version (en du fik med en ny computer), og prøver du at køre den fra windows?

Så prøv at boote computeren med cd'en (den danske) i og se om du så ikke kan installere (du kan ikke installeren en oem ovenpå en anden)
Avatar billede a1a1 Novice
30. december 2004 - 19:53 #2
det kan være at du skal ind i computerens bios og instille at den skal boote fra cddrevet

;o)
Avatar billede brian125 Nybegynder
30. december 2004 - 20:16 #3
drt har jeg gjort at den skal og det er en brænt cd
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. december 2004 - 20:22 #4
Brændt cd?
Du skal nok lige bruge den originale cd da det ikke lyder til der er boot-spor på kopien.
Avatar billede brian125 Nybegynder
30. december 2004 - 20:59 #5
det virker på en stationer pc den cd
Avatar billede fitze Nybegynder
30. december 2004 - 21:06 #6
Hvis du slet ikke kan få den til at boote fra din Xp cd, så anskaf dig en gammel win98 cd og en bootdisk, og Fdisk maskinen og opdater så win98 til winXp, hvis du ikke vil køre med en opdatet Xp, så prøv herefter at sætte cden i og se om den nu vil starte op på den, det virker ret mærkeligt at den ikke vil starte op på cden hvis du kan på en stationær. Hvis biosen er sat til at boote fra CD skal den boote på cden hvis den kan!!
Avatar billede brian125 Nybegynder
30. december 2004 - 21:17 #7
ja men det virker ik
Avatar billede majsmarken Nybegynder
30. december 2004 - 22:34 #8
Startdisketter / Bootdiske til Windows XP
Læs dette først inden du går videre:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;310994

Download Bootdisk til WinXP Pro SP1 (fra Microsoft - kræver 6 disketter) (Husk at vælge sprog - language)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=83f53be9-28fa-40e8-8ec2-631504ef5e26&DisplayLang=en

Download Bootdisk til WinXP Home Edition  (fra Microsoft - kræver 6 disketter)(Husk at vælge sprog -language)

Engelsk:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=e8fe6868-6e4f-471c-b455-bd5afee126d8&DisplayLang=en
Dansk:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=e8fe6868-6e4f-471c-b455-bd5afee126d8

Download Bootdisk til WinXP Home Edition  SP1 (fra Microsoft - kræver 6 disketter)(Husk at vælge sprog -language)
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=FBE5E4FC-695F-43E5-AF05-719F45C382A4
Avatar billede hcma Novice
30. december 2004 - 22:57 #9
hvorfor bruger du ikke den originale cd?
Hvilken licens har du?  OEM, Alm. eller uddannelse ?
Avatar billede hcma Novice
30. december 2004 - 22:59 #10
brian125 >>  kan se at du har nogle gamle spørgsmål åbne (7 stk. + dette). Prøv lige at kigge på dem og se om der ikke er nogle som kan lukkes. På forhånd tak.
Avatar billede hcma Novice
30. december 2004 - 23:18 #12
majsmarken >>  takker  (havde kopieret linket, men fik det ikke sat ind :o( )
Avatar billede brian125 Nybegynder
30. december 2004 - 23:42 #13
hvordan sletter jeg dem
Avatar billede hcma Novice
30. december 2004 - 23:50 #14
spørgsmål, hvor der er brugbare svar: hop ned til venstre, marker navn og derefter tryk på accepter.
spørgsmål uden brugbart svar: hop ned til venstre, marker navn og derefter tryk på afvis. Derefter lægger du selv et svar og accepterer det.
spørgsmål med brugbar kommentar, men hvor der ikke er lagt svar: du beder rette person/personer om at lægge et svar, som du så kan acceptere når svaret/svarene er lagt.
Avatar billede hcma Novice
30. december 2004 - 23:51 #15
og her er en side du bør læse:
http://expfaq.1go.dk/