Avatar billede daldorph Nybegynder
30. december 2004 - 17:32 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XML skal læses med tags og info

Jeg er ved at kode et lille program, der skal kunne læse en XML fil og bagefter vise data fra denne fil.

XML-filen indeholder geografiske data som bruges til at tegne et kort over amterne i Danmark. Det er blandt andet oplysninger om amtets navn og en masse koordinater som bruges til at tegne kortet med.

Jeg har brug for hjælp til at læse XML-filen, så let som muligt, så jeg står tilbage med de enkelte "tags" samt deres "værdi".
Avatar billede dl Nybegynder
15. januar 2005 - 22:10 #1
jeg fik faktisk et lille program, som kunne læse en XML.
Skrive din email, så kan jeg sende den til dig, så kan du jo selv se om det er noget du kan bruge.

//dl
Avatar billede daldorph Nybegynder
16. januar 2005 - 13:50 #2
Okay, det lyder godt. Du kan maile til claus.daldorph.nielsen@jubiimail.dk
Har selv prøvet at kode det, men får nogle gange nogle underlige værdier ud når jeg prøver at læse tags og andre gange crasher det bare.
Avatar billede dl Nybegynder
16. januar 2005 - 14:53 #3
jeg skal ikke kune sige, om det hjælper dig vidre ... men det koster jo ikke noget at læse og sende det .  :P
Avatar billede daldorph Nybegynder
22. januar 2006 - 17:31 #4
Hmm... det fik jeg aldrig til at virke. Prøver noget andet istedet.