Avatar billede springfield Nybegynder
30. december 2004 - 17:30 Der er 19 kommentarer

Min PC vil ikk gå ind i windows?

Mojn..

Jeg har et problem.. For 5 minutter siden genstartede jeg min computer på den forbudte måde :D.. Altså ved at holde tænd-knappen i bund i et par sekunder og så tænde igen, pga. den var rigtig langsom og den ville ikk noget..

Det skulle jeg nok ikk ha gjort. Fordi nu når jeg starter den genstarter den helt af sig selv lige inden den der firkant begynder at kører frem og og tilbage ved WIN XP PRO bootscreen.. Jeg når derind, men lige inden den begynder at kører genstartet computeren af sig selv.. Det sker også når jeg starter den i fejlsikret..

Hvad skal jeg gøre..?

Hvis i ikk har andet forslag end at formatere så behøves i ikk skrive, da jeg godt kender den mulighed :P...

På forhånd tak.. Det er nu alle jer nørder skal komme frem..
Avatar billede fitze Nybegynder
30. december 2004 - 17:44 #1
Har du Overclocket din maskine ?? hvis du har det, kan det meget vel være derfor! prøv at sæt den til standard settings i bios load default!
min maskine gør det når jeg sætter mine ram til en for hurtig hastighed!
Avatar billede serverservice Praktikant
30. december 2004 - 17:44 #2
Du kan da køre en repair - ref: "windows repair" http://www.dannyboyd.frac.dk/
Men jeg tror dog det kunne være en hardwarefejl
Prøv at teste dine ram med denne diskette og se om den så også genstarter: http://www.memtest86.com/memt31a.zip     start install.bat – skriv a – isæt tom diskette og test ved at boote på den.
Avatar billede springfield Nybegynder
30. december 2004 - 17:49 #3
Den er ikk overclocket..
Avatar billede springfield Nybegynder
30. december 2004 - 17:52 #4
Og min WIN XP PRO cd vil ikk bootes fra.. Kun min 2000 og dermed kan jeg vel ikk reparere..
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2004 - 18:02 #5
Prøv at sætte BIOS til "LOAD SETUP DEFAULT" husk at gemme
Avatar billede serverservice Praktikant
30. december 2004 - 18:17 #6
du skal prøve at køre den dosdiskette for at få et overblik over om det er en windows fejl eller hardware - er det hardware vil den også genstarte i dosmode.

Hvis du vil køre en repair skal du så hente de 6 boot disketter til xp , der gør at du kan boote. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=55820EDB-5039-4955-BCB7-4FED408EA73F
Avatar billede springfield Nybegynder
30. december 2004 - 18:20 #7
Hvilken dos-diskette?
Avatar billede gratis Nybegynder
30. december 2004 - 18:21 #8
prøv denne her:. hold F8 nede under opstart når du kommer frem til menuen vælg "sidste goe konfig" se om det hjælper
Avatar billede serverservice Praktikant
30. december 2004 - 18:25 #9
Avatar billede springfield Nybegynder
30. december 2004 - 18:27 #10
gratis - har jeg prøvet..
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2004 - 19:06 #11
Vi tager den en gang til
Prøv at sætte BIOS til "LOAD SETUP DEFAULT" husk at gemme
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2004 - 19:08 #12
Og min WIN XP PRO cd vil ikk bootes fra
Hvorfor vil den ikke det ? er det en up grade ?
Avatar billede springfield Nybegynder
30. december 2004 - 19:30 #13
Ved du hvad man skal skrive i den der repair consol der er på windows xp cd'en? Hvad skal man skrive for at reparere
Avatar billede serverservice Praktikant
30. december 2004 - 20:35 #14
du skal følge guide og IKKE vælge via repair via console mode .
Avatar billede serverservice Praktikant
30. december 2004 - 20:39 #15
her er den gamle guide fra brugeren Resten:
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom under Boot.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og vælge R = Emergency repair.

3: Nu kan du så vælge hvilket drev som skal  Repareres.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6. PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"
Avatar billede springfield Nybegynder
30. december 2004 - 20:53 #16
dannyboid - Forstod ikk punkt 2. Forklar?
Avatar billede springfield Nybegynder
30. december 2004 - 21:40 #17
Hvad mener du med punkt 2.?
Avatar billede serverservice Praktikant
30. december 2004 - 22:46 #18
Hvis du bare følger guiden og læser hvad der står på skærmen , så er din første valgmulighed Repair via consol mode, det skal du springe over , og vælge emergency repair
Avatar billede serverservice Praktikant
30. januar 2005 - 14:01 #19
virker det nu?