Avatar billede mjl Nybegynder
30. december 2004 - 13:56 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til firewall

Hej der...

Nogen der kan lidt om instillingeren i Norman ???

Hver gang jeg går på en ny hjemmeside, eller klikker på noget, så skal jeg godkende og give tilladelse - det er jo ret trættende i længden!

Kan du hjælpe?

Eller skal jeg ha' noget helt andet?

hilsen Conrad
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2004 - 13:58 #1
Hmmm. jeg havde selv norman for nogle år siden, men blev meget hurtigt træt af den og skiftede til sygate den er gratis og kan hentes på http://www.sygate.com (den gratis version er ikke det letteste at finde)
Avatar billede mjl Nybegynder
30. december 2004 - 14:05 #2
Dur den til noget? Er det både firewall og anti-virus?
Avatar billede mjl Nybegynder
30. december 2004 - 14:07 #3
Hvad med Norman - kan man ikke få den til at holde op med det fis....?
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2004 - 14:12 #4
Jeg kender ikke norman, jeg smed den ud efter en dag. Mht sygate, så er det kun firewall, men der findes masser af gratisløsninger der er udemærkede.

Jeg vil råde dig til at læse nogle af de artikler der er skrevet her på eksperten om sikkerhed, de kan hjælpe dig en del. Jeg har selv skrevet en del, men du skal nok i første omgang gå efter den der ikke er skrevet af mig, da de bl.a. handler om spyware, antivirus og personlige firewalls. Mine handler mere og sikker opsætning af computere, "rigtige" firewalls óg den slags
Avatar billede mjl Nybegynder
30. december 2004 - 14:14 #5
Tja - ok - men det ville nu være dejligt, at få Norman til at køre ordentligt igen - det har den gjort før nemlig!
Avatar billede mjl Nybegynder
30. december 2004 - 15:35 #6
Jeg fandt ud af en løsning selv...

Jeg af-installerede programmet, og slettede mappen "Norman", der gemte tidligere opsætning - efter genstart, sagde jeg NEJ til import af tidligere opsætning, og derefter kunne jeg selv definere reglerne, og vupti, nu kører det fint igen!!!

Ellers tak bufferzone - vi deler points - håber du kan acceptere det!

Godt nytår!!!
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. december 2004 - 15:44 #7
helt iorden og i lige måde
Avatar billede pelle-koster Nybegynder
31. december 2004 - 16:48 #8
Held og lykke he he
Avatar billede mjl Nybegynder
31. december 2004 - 17:56 #9
Hvad mener du pelle-drengen?