Avatar billede nnc Nybegynder
29. december 2004 - 21:53 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Overclocking af Intel P4 3.0 Ghz'er

Hey alle sammen

jeg tænkte på hvad jeg kan overclocke en Intel Pentium 4 3,0 Ghz'er til??

og hvad for noget køling der skal til. (Bruger den intel der fulgte med prosessoren)

Mvh. Mig :P
Avatar billede fitze Nybegynder
29. december 2004 - 22:30 #1
Det er ret svært at sige netop hvilken hastighed du kan OC din processor til, det afhænger helt af den enkelte processor. Men har hørt en enkelt med en 2.8 ghz der er nået 3.8 ghz med vandkøling syntes jeg selv er ret vildt. Jeg har en 1.8 ghz som kører 2.5 helt uden problemer, med en Zalman 7000Cu køler. den er 32 grader ved idle og 40 grader ved full load. Efter min mening skulle du kunne nå de 3.5 ghz med sikkerhed, men som sagt det kan svinge fra processor til processor! Samtidig vil jeg råde dig til at få anskaffet dig en god køler om det er vand eller luft må du jo om, men det er altid godt med god køling når du begynder at Overclocke
Avatar billede nnc Nybegynder
29. december 2004 - 23:59 #2
Ok tak meget gode råd må man sige :D

Bare fyr et svar ind hvis du vil have point :P
Avatar billede hestenhenning Nybegynder
30. december 2004 - 10:25 #3
En 3,6 Ghz med lidt ekstra Vcore skulle ikke være urealistisk!

De sidste 3,0C produceret CPU'er er generelt rigtig gode oc'ere!
Men du skal også have mobo, ram, PSU og køling der kan følge med, hvis du skal kunne udnyttte det helt...
/Thomas
Avatar billede fitze Nybegynder
30. december 2004 - 17:39 #4
jamen det glæder mig at du kunne bruge mine råd :)
Avatar billede kufe Nybegynder
11. februar 2005 - 12:25 #5
Har en P4 3.2 ghz.. og har OC den til 3.9 med vandkøling hvor den kører stabilt. Men kommer helt an på hvad for en cpu du har..