Avatar billede holmen Nybegynder
29. december 2004 - 20:47 Der er 46 kommentarer og
2 løsninger

død laptop efter fejl under opstart

Min bærbare gik tør for strøm under opstarten og lukkede ned, hvilket bevirkede følgende fejl ved næste opstart:

-------------------------------------------------

Stop: c0000218 {Registreringsdatabasefilfejl}
Registreringsdatabasen kan ikke indlæse hivit-filen:
\Systemroot\System32\Config\SOFTWARE
eller dets log eller kopi.
Filen er beskadiget, ikke til stede eller der kan ikke skrives til den.

-------------------------------------------------

Jeg har forsøgt at reparere, men kan ikke få lov, da jeg mangler administrator password.
Jeg har også forsøgt at reparere, ved at springe over første tilbud om reparation, men her får jeg en advarsel om, at to operativsystemer på samme partition måske ikke virker korrekt.

Et forsøg på at nulstille administratorkoden hos et computerfirma lykkedes heller ikke.

Alle løsningsforslag og idéer er velkomne - Takker
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 20:51 #1
Jeg har også forsøgt at reparere, ved at springe over første tilbud om reparation, men her får jeg en advarsel om, at to operativsystemer på samme partition måske ikke virker korrekt.

du skal bare godkende dette! og hvis dit gamle winxp kopi ikke virker så kan du slette det bagefter.. alle dine andre filer på din hd beholder
Avatar billede johnstigers Seniormester
29. december 2004 - 20:53 #2
Administrator password er det samme som du bruger når du logger ind. Har du ikke password på her, skal du bare trykke enter.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. december 2004 - 20:53 #3
du har åbenbart dual boot..? (ellers skal prøve repair, igen, og vælge den samme partition, som windows ligger på)
Jeg ville starte op på den anden partition, og derved prøve en repair, man kan gøre det på flere måe....
evt.. kopiere hele mappe i386, ind på på et drev, og tryk på winnt32.exe..O)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. december 2004 - 20:55 #4
for mange kokke.. el. hvad..*G*..O)
Avatar billede holmen Nybegynder
29. december 2004 - 21:15 #5
kalp >> Beholder jeg alle indstillinger, filer og mails? det er extremt vigtigt at jeg ikke mister noget.

john stigers >> Der er password på, men det jeg plejer at bruge virker ikke.

artfreak >> Jeg har ikke dual boot, og resten af din kommentar, må jeg ha' flere detaljer om.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. december 2004 - 21:21 #6
du beholder alle indstillinger, men skrivebordet vil måske være som ved en ny en installetion.

man kan, komme udenom det med det pasword..

detajeler..??.. det er ikke så kompliceret..?
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 21:48 #7
Holmen

mails og filer beholder du... du skal jo ikke formattere din harddisk... kun installere noget på den:) og du vil miste visse indstillinger men du har tilgengæld alle dine vigtige filer og mails
Avatar billede holmen Nybegynder
29. december 2004 - 21:55 #8
kalp >> Hvis jeg godkender at installere XP på samme partition, som XP ligger på i forvejen, bliver den gamle bare overskrevet med tab af mails og data, ikk?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. december 2004 - 21:59 #9
hvis du er bange for at miste noget, så tag back-up.
I outlook, gå i filer, og eksporter..O)..osv..
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2004 - 22:01 #10
Det må altså kunne lade sig gøre at gå i consollen og lave er repair af den
system32\config\software ved at omdøbe den til system32\config\software.backup og skrive
copy C:\System32\Config\Repair\SOFTWARE
eller copy C:\WinNT\Repair\software

Venner, er jeg helt ude i hampen her ??
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 22:09 #11
holmen...

Du skal ikke overskrive dit nuværende system.. du skal installere din nye kopi i en ny windows folder.. så husk at ændre dette! til fx "windows2" creativt hehe
for så får du en ny outlook her.. og din gamle bliver ikke overskrevet.. i dit nye windows søg efter outlook.pst så den finder alle .pst filer.. du burde sagtens kunne se hvilken der er den gamle.. erstat din nye outlook.pst med den gamle og så har du alle dine emails igen.
Avatar billede holmen Nybegynder
29. december 2004 - 23:18 #12
haverslev >> Jeg kan starte på en boot cd, men jeg kan ikke se min gamle windows på c-drevet, den skriver dog at systemfiler eksisterer. Jeg kan derfor ikke lave dine forslag.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. december 2004 - 23:22 #13
prøv uden software..??
ellers blot repair, systemet..??
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2004 - 23:24 #14
Ærgeligt, var heller ikke sikker på det - men det skulle jo prøves ;)
Avatar billede holmen Nybegynder
29. december 2004 - 23:26 #15
kalp >> får jeg mulighed for at vælge en ny windowsmappe, hvis jeg vælger at installere på c drevet igen?
Altså vælger muligheden: Hvis du fortsat vil have, at installationsprogrammet bruger denne partion, skal du trykke på T?
Avatar billede haverslev Novice
29. december 2004 - 23:29 #16
artfreak > mener du sådan ?
copy C:\System32\Config\Repair
eller copy C:\WinNT\Repair
Avatar billede kalp Novice
29. december 2004 - 23:33 #17
holmen.

ja du vil blive spurgt om hvor du vil gemme windows henne..
der står nok

c:/windows

på et tidspunkt.. hold godt øje:)

og ændre det
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
29. december 2004 - 23:33 #18
har læst en guide, for ikke så længe siden, og husker ikke præcist(som jo er nødvendigt), men prøv, bare det virker.. jeg hælder mest til >> copy C:\WinNT\Repair
hvis der altså er den kommando..(finder den senere!)
Avatar billede holmen Nybegynder
30. december 2004 - 00:02 #19
kalp >> Er du 100 på at den ikke formatterer, hvis jeg trykker T
Avatar billede kalp Novice
30. december 2004 - 00:11 #20
Hvis du smider din winxp cd i din maskine... genstarter... så kommer kommer der den der blå skærm frem på din pc.. den undersøger lige din pc.. fidner ud af hvilken hardware du har.. og så undersøger den for tidligere installationer af styresystemer.. den finder 1 dit gamle.. du kan vælge at reperere det eller at installere et nyt.. du vælger at installere et nyt og den blå skærm vil på et tidspunkt spørge dig hvor der skal gemmes.. på hvilken sti og du ændre bare windows til windowsxp, windows2 eller hvad du vil kalde folderen..

jeg har gjort det tit og min pc er ikke blevet formatteret... jeg kan godt lige sikre mig en ekstra gang hvis du vil have det?:)
Avatar billede holmen Nybegynder
30. december 2004 - 00:29 #21
hvis du kan sikre dig det(hvordan vil du gøre det) må du meget gerne det

som du nok kan høre hænger nerverne i laser her, så hjælpen er meget værdsat, især når den er veldokumenteret ;-)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2004 - 00:39 #22
hvor er freehelp..???
Avatar billede holmen Nybegynder
30. december 2004 - 00:44 #23
jeg siger mange tak for jeres tid i denne omgang, og vil trække mig tilbage, for at vende frisk tilbage igen i morgen :o)
Avatar billede holmen Nybegynder
30. december 2004 - 19:27 #24
kalp >> noget nyt?
Avatar billede kalp Novice
30. december 2004 - 20:24 #25
Hov sorry! er lige kommet hjem fra arbejde! jeg tjekker lige... og vender tilbage!
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
30. december 2004 - 20:24 #26
hvis den formatere ved tryk på t, for du et> er du sikker, alle data vil gå tabt..
Og mulighed for at sige nej..
Avatar billede kalp Novice
30. december 2004 - 20:30 #27
Endnu bedre..

når du når til dette billede

http://www.blackviper.com/Articles/OS/InstallXPPro/images/image1_4.html

trykker du enter! og ikke "D"
og når du kommer videre så skal du bare huske at ændre mappe navnet

Windows

til noget andet

har du ellers spørgsmål så fortæl os hvor du er via. denne side
http://www.blackviper.com/Articles/OS/InstallXPPro/installxppro1.htm
Avatar billede holmen Nybegynder
30. december 2004 - 23:30 #28
Tak, jeg forsøger
Avatar billede holmen Nybegynder
30. december 2004 - 23:35 #29
UPS, jeg har vist ikke fortalt, at det er windows home edition der er på den syge laptop, sorry.
Avatar billede holmen Nybegynder
30. december 2004 - 23:38 #30
Jeg er nu igang med at installere på \windows2
Avatar billede kalp Novice
30. december 2004 - 23:42 #31
godt nok... krydser fingre:)
Avatar billede holmen Nybegynder
31. december 2004 - 00:18 #32
kalp >> KANON nu er den oppe at køre på den nye instalation, jeg kan se den gamle i stifinder, og hvad gør jeg så?
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 00:20 #33
Start din outlook... Tryk på Filer.. og der skal være noget der hedder importer... så skal du på et tidspunkt vælge hvad du vil importere fra der finder du bare din outlook fil.. og importere det du har brug for:)
Avatar billede holmen Nybegynder
31. december 2004 - 00:27 #34
Jeg bruger outlook, så jeg skal vel installere officepakken på den nye installation først?
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 00:37 #35
Det mener jeg ikke du behøver.. du brugte også outlook før så vidt jeg har forstået. Men det skader ikke at installere officepakken overhovedet.. hvis du vil kan du godt gøre det først
Avatar billede holmen Nybegynder
31. december 2004 - 00:44 #36
kalp >> Godt nytår, jeg vender tilbage senere på dagen, når jeg har fået styr på den :-)
Avatar billede kalp Novice
31. december 2004 - 00:46 #37
hehe helt i orden:) og glad for den ikke formatterede;)

og i lige måde:)
Avatar billede holmen Nybegynder
31. december 2004 - 14:21 #38
Jeg kan ikke åbne outlook, den siger at filen MAPI32.dll er beskadiet eller en forkert version, og at jeg skal geninstallere outlook, Hvad mener du jeg skal gøre?
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
31. december 2004 - 14:24 #39
du kan prøve at hente en ny her >> http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?mapi32
og erstat den med den gamle..??
Avatar billede kalp Novice
01. januar 2005 - 19:37 #40
Kør lige denne kommando her som kan rep. ødelagte systemfiler

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Tast enter
Din Windows cd skal ligge i drevet under denne kommando her
Og det mellemrum skal være der.
Avatar billede holmen Nybegynder
02. januar 2005 - 11:52 #41
Kan jeg på nogen måde få den til at undersøge den gamle installation?
Avatar billede kalp Novice
02. januar 2005 - 12:04 #42
jeg er faktisk ikke sikker på det, men sfc scanner vist hele dit drev så HVIS den gør det retter den måske også den gamle installation.. du kan jo prøve at starte den gamle installation op... eller kunne et forsøg være at du i den mappe din gamle installation brokker sig i kopirer alle filer fra den nye over i... den nye virker jo næsten:)

Husk at slå "Vis skjulte filer og mapper" til
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
02. januar 2005 - 12:18 #43
man kan godt prøve en repair, der kommer så en meddelse, om hvilket styrersystem, den skal reperarer... hvis ikke, tror jeg ikke der er noget at gøre.
Avatar billede kalp Novice
05. januar 2005 - 16:14 #44
holmen>> lykkedes det dig?
Avatar billede holmen Nybegynder
05. januar 2005 - 23:31 #45
Hej, så er den oppe at køre igen, uden at jeg har mistet noget vigtigt.:-)
Sfc scanner kunne ikke gøre noget, og repair heller ikke.
Jeg lavede backup og formatterede c drevet.
Hvis du kalp og artfreak smider et svar, vil jeg uddele point, det har trods alt været lærerigt.
Avatar billede kalp Novice
05. januar 2005 - 23:37 #46
Får du her og det også fint nok så mistede du ikke din data i det mindste:)
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
06. januar 2005 - 07:39 #47
okay..O)
Avatar billede holmen Nybegynder
06. januar 2005 - 12:42 #48
Tak for hjælpen, jeg er glad for at min post og mine data er reddet. Jeg installerede winxp i en anden mappe (windows2) på C drevet. Efter backup har jeg så formatteret, og nu spiller den som en ny igen. :-)