Avatar billede finn-l Nybegynder
29. december 2004 - 18:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætte værdi i link fra popup menu

Jeg har en værdiliste (popup menu) hentet fra en database indeholdende billedenavne. Værdien brugeren vælger fra listen kunne jeg godt tænke mig at få indsat i et link der åbner et nyt vindue så de kan få et preview af det billede de har valgt!

Eks: Brugeren vælger et billede fra popup-listen (eks: mitbillede.jpg) og kan herefter klikke på et previewknap for at åbne et ny vindue så de kan se billedet:

<input name="Preview" type="button" id="Preview" onBlur="this.blur()" onClick="MM_openBrWindow('http://www.mitdomæne.dk/images/mitbillede.jpg','preview','resizable=yes,width=500,height=300')" value="Preview">

mitbillede.jpg skal så indsættes i ovenstående link (som angivet). Det er kun selve værdien fra listen - stien er fast og ændre sig ikke.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med en løsning , og helst detaljeret da jeg er en fuldstændig noob til javascript ;-D
Avatar billede finn-l Nybegynder
29. december 2004 - 19:34 #1
Jeg kan umiddelbart gætte mig frem til at jeg skal bruge en onchange funktion for at få det til at virke?
Avatar billede roenving Novice
30. december 2004 - 11:39 #2
<input name="Preview" type="button" id="Preview" onBlur="this.blur()" onClick="window.open('http://www.mitdomæne.dk/images/'+this.form.SELECTNAVN.value,'preview','resizable=yes,width=500,height=300')" value="Preview">

-- og så behøver du ikke MM_openBrWindow til det, da funktionen alene udfører et kald til window.open, som jo er lettere at skrive !-)

Måske kan du også bruge det script jeg bruger til at resize vinduer efter et billedes størrelse: http://roenving.users.whitehat.dk/WD1ResizeTilBillede.html
Avatar billede finn-l Nybegynder
30. december 2004 - 14:01 #3
Perfekt! Tak skal du have!!! :-D

Smid et svar så du kan få dine velfortjente point!
Avatar billede roenving Novice
30. december 2004 - 14:08 #4
Velbekomme '-)

-- og behold så de fleste af pointene selv !-)
Avatar billede finn-l Nybegynder
30. december 2004 - 14:43 #5
Det gør ikke noget - Jeg har heldigvis masser af points at uddele da jeg kun stiller spørgsmål hver 6 md. ;-D
Avatar billede roenving Novice
30. december 2004 - 14:44 #6
Oki -- og tak for point ;~}