Avatar billede styless Nybegynder
29. december 2004 - 11:07 Der er 1 løsning

Stort spørgsmål; mange point; længere stil.

Jeg skal her på arbejdet lave en backup applikation. Vi har i forvejen Norton Ghost 2003 og skulle gerne fortsætte med at bruge denne. Vi har desværre ikke en backup server eller Norton Ghost server. Derfor kan vi ikke sætte denne op til at kontakte klienterne og genstarte og lave backup. Løsningen blir derfor nødt til at skulle laves på denne måde:

Når Windows starter op før den kommer ind i Windows altså der hvor den før i tiden loadede autoexec.bat skal den nu loade en .bat fil som kører ghost.exe med nogle command line switches. Alle klienter herude er XP Home eller Pro og i denne version er autoexec.bat disabled. Jeg har fundet ud af jeg kan enable den i regedit under BootExecute. MEN har ikke fået dette til at virke. Er der en anden måde man kan få Windows til at loade en .bat fil når/før Windows startes.

ghost.exe kan ikke loades inde fra Windows. MEN jeg har fundet ud af at den Wizard/Guide der køres når du starter Ghost inde fra Windows som bagefter genstarter og laver et ghost image med de valg du har lavet kan startes fra command prompten med ghoststart.exe -clone. Men den kan ikke startes med bare ghoststart.exe dette fortæller mig der også er nogle parametre til denne men jeg kan desværre ikke få det til at virke og jeg kan heller ikke finde noget på Google. Nogen der ved om det er muligt?

Meningen er at vi fra en server skal kunne manipulere vores klienter til at tage backup. Det vil sige der ligger et server på program på serveren (duh) og et client program. Client programmet spørger serveren eller serveren spørger clienten om den skal tage backup. Når den skal det så skriver client programmet enten til regedit, autoexec.bat (eller anden?), boot.ini eller what not? Når den har sat denne værdi skal den så genstarte, køre Ghost og så enten genstarte (hvor ghost ikke køres og den bare fortsætter ind i Windows) igen eller bare fortsætte ind i Windows. Når computeren så endelig er nået ind i Windows ser den om der ligget et nyt image. Ligger der det kopierer den det over på vores "backup server".

Alle forslag mv. godtages. Men læs lige spg. inden du svarer og spørger om jeg ikke kunne gøre dit og dat hvor jeg faktisk har besvaret det i mit spg. ;)

Skal der flere point på bordet kan dette godt komme på tale :)
Avatar billede styless Nybegynder
03. januar 2005 - 13:23 #1
Lukker.