Avatar billede t.lagerstorf Nybegynder
29. december 2004 - 09:37 Der er 1 kommentar

Ustabilt trådløs forbindelse.

Jeg har netop investeret i et Pinnacle Showcenter 1000 G, med det formål at trådløst streame mp3’ere m.m. fra min stationære PC til mit sorround anlæg (ca. 8-10 m). Har i samme forbindelse monteret et Belkin ”High speed mode wireless G desktop” netkort. I min PC. Mit problem er at forbindelsen er meget ustabil. Ind imellem er der forbindelse, og ”tingene” virker, men for det meste er der ikke forbindelse.
I Pinnacle Showcenter enheden sidder et PCMCIA Card der er kompatibelt med IEEE 802.11g forbindelser. Jeg kører XP sevice pack 2. Alt kryptering er slået fra.
Min PC er fysisk forbundet til en router, hvor igennem jeg logger på internettet. Det eneste trådløse jeg derfor har brug for, er at kunne streame til mit Pinnacle SC.

Kan det være opsætningen, eller har jeg brug for et accespoint?
Er ikke helt skarp hvad netværk angår og håber derfor at nogen har et bud.
Avatar billede sollie Nybegynder
05. juni 2005 - 19:44 #1
Jeg vil sige at hvis din statilnære maskine køre med windows's trådløse kominatkions funktion skal du skifte over til den aplikation som fulgte med til netkortet. Hvis jeg er helt galt på den der, så vil jeg foreslå at du prøver at opdatere firmwaren på din trådløse router. Opdateringen burde du kunne finde inde på deres hjemmeside. Hvis du opdatere vil jeg foreslå at du bruger Internet Explore til at logge på din router med og opdatere da jeg havde en lidt irreterne opblevelse med at bruge firefox. (Jeg kritisere hverken IE eller Firefox, det var bare noget jeg var ude for i det tilfælde).