Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
28. december 2004 - 20:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor tæt på en computer må man sætte en kæmpegulvhøjtaler

Hej Jeg har lige et spørgsmål.. for jeg har lig fået 2 kæmpe gulvhøjtalere på 2*600w 8" bas. og garanteret med en rimelig stor magnet... Men har hørt at magneter og computer ikke er den bedste koktail. Men hvade tænkt mig at sætte dem ved siden af mit computerbord. så jeg kunne høre noget ordenlig musik :-D
Men kan jeg det.`? uden min computer tager skade...
Avatar billede patrion Nybegynder
28. december 2004 - 22:12 #1
Hej
Disse højtaler har magneter som vil forstyrre din skærm .Hvad der også vil sker er at dine data på diskette vil blive beskadet.Selve dit cabinet vil ikke tage skade ,men du vil ikke kunne bruge dit floppydrev.
Så held og lykke med dine jordskævlhøjtaler.
Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
28. december 2004 - 22:32 #2
hvis mit diskettedrev tager skade gør min harrdisk ikke også så..? Jeg mener bare de er da bygget op på samme måde`?
Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
28. december 2004 - 22:33 #3
rettelse Harddisk
Avatar billede patrion Nybegynder
28. december 2004 - 22:41 #4
Hej igen.
Din hardisk er lukket inde i et alu/metal hus.Der ud over sidder den i et metalcabinet.Det er et adrev også,men ikke i front.
Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
28. december 2004 - 22:50 #5
ok... så du er 100% sikker på at det kun er diskettedrevet der ikke kan bruges/ bliver beskadiget ved at sætte højtalenre tæt på?
Avatar billede patrion Nybegynder
28. december 2004 - 23:01 #6
Hej igen
Ja ,jeg har frekvensomformer som står ved siden af pcer.De har en helt anderleds kraftig udstråling.De æder diskette ,men ser ingen problemer på hd.
Men som sagt ,din skærm vil blive forstyret og kan på sigt måske også tage skade.
Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
28. december 2004 - 23:13 #7
ok mange tak for hjælpen :-D
Avatar billede patrion Nybegynder
28. december 2004 - 23:16 #8
Noget andet er.hvad mærke er disse højtaler?Og tak for point
Avatar billede --vognmanden-- Nybegynder
28. december 2004 - 23:22 #9
Det er Baze...
Avatar billede patrion Nybegynder
28. december 2004 - 23:27 #10
Ok har selv et par Cerwin vega 15T.De kan også lufte ud..
Hygge.