Avatar billede meck Nybegynder
28. december 2004 - 15:23 Der er 10 kommentarer

Computer fryser men tøer op igen

Hejsa...

Jeg har et problem, som jeg håber nogle af Jer, kan være mig behjælpelig med...

Problemet er, at når jeg kopierer eller overfører til min største harddisk (200 gb SATA) så fryser computeren fuldstændig og harddisklampen på mit kabinet(en shuttle) blinker ikke men lyser konstant...
Derefter går der ca. 20-30 sekunder så kommer den til sig igen og overførslen fortsætter... Så fryser den igen efter ca. 20 sekunder og sådan kører den indtil overførslen er færdig...

Jeg har 2 harddiske i, og først troede jeg det var fordi selve CPUen eller bundkortet blev for varmt, men når jeg overfører fra/til min anden harddisk(også en SATA) så sker der ikke noget...

På forhånd tak...

Kristian
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2004 - 15:58 #1
kan det tænkes at den ene harddisk eller begge er jumpet til CS (Cable Select)?

hvilket styresystem bruger du?
Avatar billede meck Nybegynder
28. december 2004 - 17:00 #2
Jeg bruger XP, og jeg er næsten 100 % sikker på, at den ene kører master og den anden kører slave
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2004 - 17:04 #3
prøv for en sikkerheds skyld at tjekke det.
Avatar billede meck Nybegynder
28. december 2004 - 20:23 #4
Okay... Prøver jeg lige så...

Men hvis det er det, kan det så have noget med det at gøre... Hvis ja... Hvorfor :D?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. december 2004 - 22:11 #5
min tanke var den at det ville tage tid med Cable Select i forhold til at jumperen var sat til enten Master eller Slave, ellers har jeg ingen forklaring på det..
Avatar billede dragonknight Juniormester
28. december 2004 - 22:15 #6
meck du skal ikke svare men kommentere, med mindre du vil lukke spørgsmålet og selv tage points. http://expfaq.1go.dk/?id=4#videre_paa_eksperten

Du har mange uafklarede og halvgamle spørgsmål, var det ikke en ide, at få dem afsluttet. Jeg er sikker på, at motivationen for at hjælpe dig vil stige.
Avatar billede meck Nybegynder
30. december 2004 - 14:59 #7
De er accepteret nu :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
30. december 2004 - 20:27 #8
hvad er accepteret?
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. december 2004 - 22:39 #9
Hans ga,le spørgsmål.
Avatar billede dragonknight Juniormester
30. december 2004 - 22:47 #10
Hvor gammel er den 200 GB disk ?

Hvad med at køre en harddisk diagnose ? ?

Du kan finde dem her: http://www.ultimatebootcd.com/