Avatar billede bonedevil Nybegynder
28. december 2004 - 14:02 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke instalere mit spil?

Hey exp.

Jeg ville gerne prøve et af min gamle spil på min computer.. Der har Xp pro. Men hver gang jeg skal instalere det kommer den med den her fejl: http://www.mizou.dk/hmm.JPG

Kan i hjælpe med hvad jeg skal gøre for er ligge det på min computer og få det til at køre.

Det skal lige siges spillet hedder Grim Fandango.

Hilsen
Kenneth
Avatar billede ralfi Nybegynder
28. december 2004 - 14:05 #1
Går stærkt ud fra at det er fordi dit spil er DOS baseret.. hvilket ikke er understøttet i NT kernen som Xp benytter..
Avatar billede muldgaard Juniormester
28. december 2004 - 14:13 #2
Hej Kenneth.

Prøv følgende:

Højreklik på den eksekverbare fil og vælg "Egenskaber" og klik på fanen "Kompatibilitet". I kompatibilitetstilstand kan du fx vælge Windows 95 og se om ikke det så virker. Prøv evt. også at eksperimentere med indstillingerne under "Skærmindstillinger".

Held og lykke
Avatar billede therevelation Nybegynder
28. december 2004 - 17:59 #3
hvis dette ikke hjælper, så prøv at finde en dos emulator via google.... så kan du spille spillet igennem den.
Avatar billede bonedevil Nybegynder
09. januar 2005 - 21:27 #4
Jeg kan ikke få noget til at virke..
Ingen løsning på det.. Lukker og slukker