Avatar billede pcgrsh Nybegynder
18. marts 2001 - 01:38 Der er 28 kommentarer og
7 løsninger

Hvad synes I?, og hvad kan gøres bedre

Hvad kan gøres bedre ved denne hjemmeside, angående brugervenligheden. Vi har selv i forevejen gjort hvad vi kunne, og vil derfor gerne vide hvad i mener. Det skal være så nemt som muligt.

Jeg deler points mellem de bedste svar!

Adresse: http://haagerup.hjem.wanadoo.dk/aak/
Avatar billede jalle Nybegynder
18. marts 2001 - 01:43 #1
Jeg synet at det er en god side og synes at brugervenligheden er i top.

11@13
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
18. marts 2001 - 01:45 #2
Du/I har ikke overvejet at få et domæne? Så er der ligesom lidt mere stil over det....
Avatar billede jalle Nybegynder
18. marts 2001 - 01:46 #3
Jeg vil give jdaugaard ret i dette punkt. At jeres egnet domaine vil gøre godt.
Avatar billede dna Nybegynder
18. marts 2001 - 01:49 #4
Jeg syntes også klart at det skal på domæne...

Det ville måske være smart hvis man kunne liste medlemmerne over alder, antal blade, jumbobøger, hvor lang tid man har været medlem eller lign!

Jeg elsker selv Anders And... :-) Så klart en god side.. måske er det ikke smart med et engelsk forum, da der sikkert kommer mange der ikke er så gamle !?!?

Lige hvad jeg tænkte...

dna

Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. marts 2001 - 01:51 #5
Jeg må sige at den ser pæn og overskuelig ud. Dog fandt jeg lige en stave fejl på forsiden: \"Barks vøre fyldt\" .. \"være\" skal det nok være.

Så synes jeg måske godt at der kunne være et billede af AA eller noget i den retning under menuen... det ser lidt bart ud med den røde farve :-(

Jeg synes at designet måske er LIDT for ..ehm .. trivielt .. der mangler lidt grafik (ikke for meget og helst ingen animerede GIFfer .. (hader dem!))

Det var sårn lige hvad jeg kunne finde på ..
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. marts 2001 - 01:51 #6
Ups .. glemte karakter .. 9@13
Avatar billede kee.... Nybegynder
18. marts 2001 - 01:55 #7
Lidt korrekturlæsning ville være godt :o) Jeg har fundet en del forkerte formuleringer.

Under medlemmer kunne det være lidt mere smart at \"samle\" navn og oplysninger under det samme.... så man ikke skal lede efter den samme person to steder..

Ligeledes under køb/salg/bytte... synes jeg det kunne være rart at man starter med at vælge køb, salg eller bytte.... For lige nuer siden IKKE så stor at det gør så meget... men det kan den blive og listen kan blive uendelig lang...

Jeg kunne godt tænke mig der var en \"efterlysningsside\" hvor man kunne efterlyse blade/bøger der var ældre end 1998..

Go ide med det Anders And leksikon.. Men din menu kan jeg ikke li. Hvis der absolut skal være den der boks.. ville jeg foretrække den i en anden farve...
Men ville mest foretrække en almindelig menu som på de andre sider.

Ellers synes jeg det kunne være ret hyggeligt med lidt flere billeder rundt omkring... fx inde på køb/salg/bytte... sæt et Anders And hoved oppe i teksten øverst på siden...

og på andre sider... det vil gi lidt mere såen.... \"anders and side\"

Jeg synes det ser godt ud...

9@13
Avatar billede nettrawler Nybegynder
18. marts 2001 - 02:01 #8
I har et dødt link på siden aak-mail: \"Teknisk hjælp\"
Så kunne i måske overveje om jeres leksikon skal usdkille sig ved at være den eneste side der ligger udenfor jeres \"grundfarvevalg\" - den er jo ikke grim bare anderledes end resten. hvis den skal være blå ville jeg nok ændre baggrundsfarven i jeres \"valgbox\" da den blå, efteer min mening, ikke står så godt til den anden blå.
Jeg formoder at i selv havde tænkt jer at købe et domæne, efter endt test, derfor gider jeg ikke sige det. Men det er i det store og hele en rigtig flot side i har fået op at stå der.

/Jesper
Avatar billede nettrawler Nybegynder
18. marts 2001 - 02:05 #9
Jeg vil da også gerne give karakter: 10@13 (sidens simple opbygning trækker klart op - god ballance mellem grafik og tekst)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
18. marts 2001 - 02:08 #10
Elegant ned enig med tdaugaard i at der mangler lidt grafik. Specielt i menuen ville det være kønt bare med et billede af Anders And.

Jeg vil ikke ligefrem kalde designet for indbydende, men det er da fint nok.....og brugervenligt.

8@13
Avatar billede kee.... Nybegynder
18. marts 2001 - 02:10 #11
Jeg har lige været igennem jeres registrering...

Den er ALT ALT for avanceret... Kommer der børn/unge ind og skal registrere sig og være medlem... vil de slet ikke have mulighed for at gennemføre den..
Avatar billede pcgrsh Nybegynder
18. marts 2001 - 02:12 #12
Hvordan vil I samle medlemmernes oplysninger i ét skema? Vi tager forbehold for dem, der kører i 800x600, og så er der ikke plads til mere på en række. Skulle der være et link ud i højre side ved hvert medlem, som henviser til de andre oplysninger længere nede på siden? Det kan godt være at det bliver løsningen, hvis der ikke kommer andre forslag.

> Til kee... Hvad mener du med efterlysningsside. Er det for at man kan lede efter de gamle historier (hvad der omfatter en KÆMPE database), eller bare så man kan se de gamle forsider. Hvis man ønsker at have et blad, kan man jo bare efterlyse det på Køb/Salg/Bytte siden.
Avatar billede kee.... Nybegynder
18. marts 2001 - 02:13 #13
Jeg kan heller ikke komme ud af registreringern igen.... med mindre jeg udfylder felterne OGSÅ for \"borgere registreret i USA\"
Avatar billede kee.... Nybegynder
18. marts 2001 - 02:18 #14
pcqrsh
Det kunne være en løsning (det med link ud for medlemmerne). Men jeg mener nu der godt kan være plads til at skrive fx.
Kasper F. Christensen
Anders And blade: 500
Jumbobøger: 60

Og så email adressen til højre....

Det med de gamle historier... kan jeg godt se det vil være en KÆMPE database.. Men jeg tænkte nu mere på... såen en hyggelig \"gammel side\" hvor man bare kan se forsiden...
(jeg kan godt se det er et større projekt)
Avatar billede kee.... Nybegynder
18. marts 2001 - 02:21 #15
Jeg skal måske lige sige at den registrering jeg snakker om er mail registreringen og ikke medlem registreringen
Avatar billede kee.... Nybegynder
18. marts 2001 - 02:23 #16
På medlem registreringen kan du sætte kryds i både pige og dreng på samme tid....

(du skal nok lige slette mig fra databasen.... registreringen går under kee)

Avatar billede kee.... Nybegynder
18. marts 2001 - 02:24 #17
Og det var det...

Sov godt folkens... Og go søndag :o)
Avatar billede pcgrsh Nybegynder
18. marts 2001 - 02:38 #18
Det er ikke os der har lavet e-mail registreringen. Og det er desuden heller ikke os der er selve udbyderen. Det hele er meget inviklet, så jeg overvejer bare at slette hele servicen. I hvert fald lukke for nye registreringer.
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. marts 2001 - 04:30 #19
Jeres redirect på default-siden er uheldig. det er forvirrende (og skræmmende) med den side der kommer og halvejs loader et par billeder for så pling at forsvinde igen. i bør enten helt fjerne automatikken (den der <meta kommando) eller også gøre den så hurtig at den ikke bliver lagt mærke til. dvs hurtiger <meta hop og helst også en javascript backup:

<META HTTP-EQUIV=\"Refresh\" CONTENT=\"0;URL=index2.html\">
<script language=\'JAVASCRIPT\'> <!--
self.location.href=\'index2.html\';
</script>

Det er spild (og frustrerende for dem der klikker) når sidens overskrift er et link til siden selv.

Hvorfor ikke lade linksene i menuen ude tilhøjre være understreget? Det er nu engang den konventionen for \"dette er et link\" som alle kender.

Jeg mener det er Gutenberghus der har AA i Danmark. Hvad med at spørge dem om lov istedet for den det \"det her er vist tegneserie-varez\" kommentar som forældre næppe vil bryde sig om.

Det banner der lå på AAK forum siden popoppede 2 reklamevinduer. FØJ.
det er IKKE brugervenligt, og da slet ikke når det der reklameres for er noget lotteri. Det vil igen være noget for forældre at blive sure over (børn under 18 må ikke spille uden samtykke).

Kunne i evt bløde lidt op på den meget hårde overgang mellem de røde ramme og den hvide baggrund i hovedfeltet (fx: tonet baggrund i hovedfelt eller afdæmpet rammekant)

Jeg konverterede billedet på siden http://haagerup.hjem.wanadoo.dk/aak/historier/ar113/index.html fra 256-farvet gif til 16-farvet gif og fik det fra 395Kbyte til 137 kbyte uden mere tab en der er sving i trykningen fra blad til blad.
137 Kbyte er også lovlig meget men dog bedre end sådan en mammut.

Hvor utroligt den end kan lyde efter sådan en svade sunes jeg det er et godt websted i har lavet.

Skriften er god og læselig, og jeg er meget glad for den måde siden tilpasser sig det vindue den får.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
18. marts 2001 - 04:40 #20
Usp. der skal et  // -->  ind foran </script>
Avatar billede Trine Nybegynder
18. marts 2001 - 09:18 #21
Jamen i har en overskuelig navigation, som man ikke kan tage fejl af.

En ting jeg synes i kan gøre bedre er, at lave et lidt mere AndersAnd-look-like logo...evt med Anders´s hoved som symbol. Det kunne evt. stå ved siden af jeres nuværende logo, eller som vandmærke bag ved.

Det minder om, at i har fået jeres forum fra et sted der tilbyder denne service. En god ide ville være, at lave jeres helt eget forum. Det ville både være pænere, og nok lidt mere brugervenligt. Det virker lidt misvisende, at der lige pludselig står noget på engelsk.

Ellers synes jeg at jeres sider er logiske, og der er ikke noget der forvirre øjes (ikke mig). Det er et godt stykke arbejde du/i har gjort dig/jer. Og jeg kan kun rose dig/jer.

Min karakter bliver 10@13

Trine / Misskat
Avatar billede 12tri Nybegynder
18. marts 2001 - 12:08 #22
Enten slet forsiden, hvor man blot skal trykke på et billed for at komme videre, eller gør det mere klart at man skal trykke for atr komme videre.

Skaf et passende domæne, som folk kan huske,

Væk med frames, de er ikke særligbrugervenlige, feks når man vil linke til en bestemt side, mister man navigationen.

Ellers ser det godt ud.

Morten
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
18. marts 2001 - 13:44 #23
Jeg har testet siden i IE 5.0, Netscape 473 og Netscape 6.01. Siden ser praktisk talt helt ens ud i alle browsere og det er dejligt, men dog sjældent.

I holder designet mere eller mindre hele vejen igennem, men så til sidst skal alt være blåt i Anders And Leksikon. Det undrede mig lidt.

Selv med min 384Kb forbindelse er siden noget tung at hente. Det lader til at Jakoba´s forslag med at komprimere nogle billeder ikke er så skidt igen.

Generelt synes jeg ikke designet er noget at råbe hurra for. Det er nydeligt, men heller ikke mere. Til gengæd er det en side med masser af indhold og det er 100 gange vigtigere.

For designet 8@13
Foy Indholdet 11@13

/Nikolaj
Avatar billede exe-s Nybegynder
18. marts 2001 - 13:54 #24
7@13
Avatar billede ntweb Nybegynder
18. marts 2001 - 14:09 #25
Forsiden kan I skrive: \"Klik på billedet for at fortsætte\" eller lignende, for de meget uerfarne brugere :)

Ellers ser det meget godt ud, med undtagelse af selve designet. Det synes jeg personlig er lidt grimt!

/ntweb
Avatar billede 12tri Nybegynder
18. marts 2001 - 14:54 #26
>> ntweb, Ellers ser det meget godt ud, med undtagelse af selve designet. Det synes jeg personlig er lidt grimt!,

Hvad er det du synes ser meget godt ud, når det ikke er designet ?
Avatar billede exe-s Nybegynder
18. marts 2001 - 16:38 #27
Noget som jeg ikke kan lide er det med den kant som er oppe i hjørnet altså den runde kant. og så kunne du også gøre dine billeder mere skarpe.
Og evt. lave menuen mere grafisk.-
Avatar billede pcgrsh Nybegynder
19. marts 2001 - 14:26 #28
Tak for alle svarene. Jeg har givet point efter, hvor meget jeg mener folk har gjort ud af deres svar, og hvor meget jeg har fået ud af det.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. marts 2001 - 14:27 #29
Helt ærligt - det var sgu da en mærkelig fordeling af point???
Avatar billede Trine Nybegynder
19. marts 2001 - 14:41 #30
Ja det synes jeg sgu også...Tsk
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. marts 2001 - 14:54 #31
Men det er vist helt normalt for ham.

http://www.eksperten.dk/spm/11883
http://www.eksperten.dk/spm/4749

Anyway har han Snydt sig til 950 point - Så noget får jeg da ud af dagen.

http://www.eksperten.dk/spm/15821

Jakobs har aldrig oprettet et spørgsmål om hans computer - tværtimod kun et spørgsmål om at sælge point for kr.

http://www.eksperten.dk/spm/9594

Hvor han i øvrigt også selv siger.

\"...Jeg arbejder sammen med \"pcgrsh\" hvis der skulle mangle points.\"

Hovsa - den var sgu ikke god. Pcgrsh har du noget at sige eller hvad?
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. marts 2001 - 15:17 #32
Enig i at det var da en underlig fordeling. kee?
Avatar billede kee.... Nybegynder
19. marts 2001 - 18:00 #33
Hmm...

Det kan godt være pointsne var \"skæve\" tal... men jeg synes nu ikke at det var unfair... Jeg tror jeg brugte omkring 1 time hvis ikke mere på den. Og hvis han kunne bruge det er det vel fair nok.

:o)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. marts 2001 - 21:55 #34
Keee.... Du fik 203 point. Jeg testede i 3 Browsere og fik 3 point. Før jeg overhovedet havde fået åbnet alle 3 og loadet siden ind var der gået de første 10 minutter.

Anyway har jeg intet til over for en dreng der snyder sig til point. Kig også på hans aktivitet herinde. Han er inaktiv bruger.
Avatar billede kee.... Nybegynder
19. marts 2001 - 23:01 #35
nOkolajdu
Normalt er jeg nu ganske villig til at dele videre hvis jeg synes der er unfair fordeling, og har faktisk gjort det tit. Men jeg holder nu på at det var pcgrsh beslutning om at dele sine point som han gjorde. (det siger jeg altså IKKE fordi jeg fik flest point). Stadig er vi jo ikke i stand til at vurdere hvad pcgrsh synes kan bruges... Det kan kun han selv gøre.

Til det sidste du skriver kan jeg kun give dig ret.
:o)