Avatar billede burzum Nybegynder
28. december 2004 - 00:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ny LiteON brænder virker ikke

Jeg har købt en LiteON SOHW-1653S DVD-brænder i Merlin, men den kan simpelthen ikke æde nogen former for DVD-medier. Den kan læse DVD-film og det hele, men den får computeren til at halte når den får et tomt medie i. Jeg har opdateret firmwaren til den nyeste, men den vil stadig ikke læse de tomme medier. Har prøvet med 2 forskellige slags nu. Hvad kan man gøre?
Avatar billede burzum Nybegynder
28. december 2004 - 00:56 #1
Dem der er prøvet er en +format Platinum 8x 4,7 GB og en hvid -format 4x et eller andet. Den er bare hvid. Den hvide får ikke computeren til at gå helt amok, men der kan stadig ikke brændes på den og størrelsen står som 0 MB i Denne Computer. Platinum'en kan man slet ikke åbne Denne Computer.
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
28. december 2004 - 00:57 #2
Har du stavet forkert, eller er det sådan en?
LITE-ON 16X SHOW-1653S DVD± R/± RW DUAL LAYER RETAIL BOX
Avatar billede burzum Nybegynder
28. december 2004 - 00:58 #3
Hovsa, ja en slåfejl. Det er sådan en.
Avatar billede burzum Nybegynder
28. december 2004 - 00:59 #4
Eller nej. Det er mig der har ret. Det hedder SOHW.
Avatar billede darkstar Nybegynder
28. december 2004 - 01:04 #5
Har du Daemon Tools installeret på din computer? Hvis du har, så prøv at fjern det og genstart computeren og se om den stadig er sløv. Jeg har haft samme problem, og jeg ved at løsningen lyder underlig, men prøv alligevel.
Avatar billede burzum Nybegynder
28. december 2004 - 01:05 #6
Det er min brors computer. Han har vist Alcohol 120% installeret. Det kan jeg prøve at fjerne.
Avatar billede burzum Nybegynder
28. december 2004 - 01:09 #7
Det virker heller ikke. Kan jeg være uheldig at det bare er nogle skodmedier?
Avatar billede bennylarsen Nybegynder
28. december 2004 - 01:21 #8
Ok, det er pudsigt, at begge betegnelser findes!
Jeg kan kun hjælpe med et link om dvd, men der er en henvisning til et andet forum, hvor du kan søge hjælp, hvis der ikke dukker en expert op her.

http://www.gromit.dk/dvd/index.asp
Avatar billede kalp Novice
28. december 2004 - 01:30 #9
så dette løsningsforslag tidligere.. til noget lignende

Højreklik klik på "Denne Computer" og vælge egenskaber
klik på fanen "Hardware"
Klik på knappen "enhedshåndtering"
Find der hvor dit harddisk drev er... (noget lignende IDE ATA/ATAPI-Controllere .. hos mig..)og tryk på + tegnet så den åbner ..
Højreklik på  "Sekundære IDE-kanal" og vælge Egenskaber.
Klik på "Avanceret Indstillinger"
I "Enhed 0" og "Enhed 1" sæt overførselshastighed til "Kun PRIO" .. begge... tryk ok
og ellers accepter de nye ændringer .. og luk ned.. tjek om dit drev virker nu!
Avatar billede burzum Nybegynder
28. december 2004 - 01:48 #10
Det er testet, men det virker heller ikke.
Avatar billede kalp Novice
28. december 2004 - 01:50 #11
du ikke den eneste som har problemer med det mærke... prøv evt en updatering af dets firmware.... start måske først med og se om de ikke har en nyere driver på deres hjemmeside
Avatar billede burzum Nybegynder
28. december 2004 - 01:54 #12
Der er ingen drivers på deres side. Og har opdateret til nyeste firmware.
Avatar billede burzum Nybegynder
28. december 2004 - 14:17 #13
Er der forslag til hvilke skiver jeg kan købe og proppe i den? De skal helst ikke koste en formue...
Avatar billede burzum Nybegynder
28. december 2004 - 14:38 #14
Avatar billede burzum Nybegynder
28. december 2004 - 19:46 #15
Jeg har lige fået den byttet. Den nye virker.