Avatar billede rsvend Nybegynder
27. december 2004 - 18:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Bør mit accesspoint 802.11b opgraderes

Mit simple trådløse netværk består af et 802.11b accesspoint/router med internet (Stofanet) tilsluttet, samt en bærbar med et 802.11b PCMCIA kort.
Jeg får snart en ny bærbar med 802.11g og samtidig vil jeg sætte et 802.11g PCI kort i min stationære, så jeg kan tilgå den fra den bærbare (den stationære skal ikke på internettet). Desuden køber jeg en printer med integreret trådløs printserver 802.11g.
Mit spm. er så: kan min bærbare snakke direkte med den stationære og printeren udenom accesspointet samtidig med at den er på internettet - altså sådan at den højere hastighed i 802.11g kan udnyttes? Eller skal jeg have et nyt accesspoint?
Avatar billede kenp Novice
27. december 2004 - 19:09 #1
ja den kan sagtens snakke sammen uden om AP men så er du ikke på nettet ;) men dit accesspoint kan nu sagtens bruges sammen med det nye udstyr du har! du vil bare ikke få udnyttelse af den mulige højrer hastighed.
Avatar billede rsvend Nybegynder
27. december 2004 - 20:45 #2
Vil det sige: hvis jeg vil have den høje hastighed mellem mine PCer, så kan jeg ikke samtidig være på internettet (med den nuværende AP)? Skal jeg manuelt skifte mellem to netværk?
Avatar billede kenp Novice
27. december 2004 - 23:35 #3
ja det er korrekt, og ja du skal ændre hele dit netværk hver gang.