Avatar billede jesperw Nybegynder
26. december 2004 - 21:32 Der er 7 kommentarer

Netværksdrev og logon problem. (xp)

Hvis jeg ikke snart får det her L* til at virke, ryger der fandme snart en "stor grå beige kasse" gennem vinduet!!!

Godt så. Sagen er at jeg ikke kan få netværksdrev i xp til at virke.
I 2k dagene virkede "\\Navn\x$" upåklageligt, men efter jeg smed xp ind på serveren vil den fandme ikke godtage det. Heller ikke engang hvis mappen er delt via "mappe og udskriftsdeling"

Både server og klienter er konfiguret med de samme kontoer. Administrator og en privat bruger.

Hvis jeg prøver at tilføje netværksdrevet, kommer der først en logon box frem. Jeg skriver Administrator og skiver mit pass. Hmm den hopper den så forbi og en ny logon box dukker op. Denne gang er Administrator skiftet ud med Gæst kontoen og markeret grå så den ikke kan skiftes. heller ikke her er logon mulig...

De er begge veje den er gal. Klient -> Server og Server -> Klient. Klienten er der ikke blevet pillet ved. Den har kørt på en 2k opsætning, med "x$"

Hjælp mig nu. Vil så nødig ned og feje foran vinduet i morgen...
Avatar billede ranglen Nybegynder
26. december 2004 - 21:51 #1
Har du styr på 'klassisk' og 'enkel fildeling' ?

Ved enkel fildeling bliver netværksbrugere tvunget gæst..
Avatar billede jesperw Nybegynder
26. december 2004 - 21:55 #2
hmmm forklar forklar..
Avatar billede ranglen Nybegynder
26. december 2004 - 21:57 #3
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;304040

Hele pointen er, at hvis du vil styre dine netværksbrugere, skal du deaktivere enkel fildeling under mappeindstillinger, ellers bliver alle tvunget ind som gæst
Avatar billede ranglen Nybegynder
26. december 2004 - 21:59 #4
Og hvis x$ referer til de administrative delinger, er disse jo ikke tilgængelige som gæstebruger..

En anden ting, XP er født til ikke at give adgang, hvis kontoen har et blankt password. Kan deaktivers hvis det ønskes
Avatar billede jesperw Nybegynder
26. december 2004 - 22:10 #5
Nu har jeg ikke lige fået prøvet det endnu (knuder med den bærbare). Prøver snarrest.
Jeg har altid kunne komme på de administrative delinger da 2k på OS på serveren, med Administrator kontoen, og det er også denne jeg prøver at logge på med. Men efter jeg har indtastet bruger og pass, kommer det samme logon vindue frem, nu bare med Gæst skrevet, som ikke er til at skifte tilbage til Administrator.
Ja, og passwordet er ikke blankt.
Avatar billede jesperw Nybegynder
29. december 2004 - 15:37 #6
Hmm kan ikke få skidtet til at virke med de administrative delinger, men fildeling virker efter Simpel blev slået fra. Og det må jeg bare stille tilfreds med.:)

Smid lige et svar hvis du vil have dine point ;)
Og takker for hjælpen.
Avatar billede ranglen Nybegynder
17. april 2005 - 00:53 #7
ok