Avatar billede kongen.dk Nybegynder
26. december 2004 - 20:12 Der er 6 kommentarer

printserver med 2 printere

hej Eksperter..

jeg ville høre om det er muligt at tilslutte 2 printere til en printserver der er tilsluttet et lokalnetværk med en fast IP-adresse?

mvh.kongen
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. december 2004 - 20:16 #1
Det vil jeg umiddelbart mene at det kan. Har du en printserver nu, eller er det fordi du skal ud og investere i en?
Avatar billede kongen.dk Nybegynder
26. december 2004 - 20:34 #2
jeg har en printserver. en D-link, min tanke var at jeg ville slutte en USB-hub til servere, men kan den håndtere 2 printere på en IP?
Avatar billede kenp Novice
26. december 2004 - 21:15 #3
ja det kan en printserver godt! hvis den er beregnet til det, ellers ikke.
Avatar billede fastwrite Nybegynder
26. december 2004 - 22:06 #4
Printerne er som regel klar over når de får deres signal. Fx. et "HEY - Det her er et OKI C3200 signal", så siger OKI printeren "YES - det er et signal til mig. Jeg gør hvad jeg kan for at please min master". Så er det egentlig underordnet at de kører på samme IP.
Avatar billede kongen.dk Nybegynder
26. december 2004 - 22:13 #5
ja det var lidt det samme jeg tænkte, at man sender jo en besked til en bestemt printer, og ikke til en bestemt ip? eller gør man...

men den server jeg har er en "D-Link DP 301U"

jeg tænkte om man så bare kunne sætte noget usb lir til:)? eller
Avatar billede fastwrite Nybegynder
29. december 2004 - 01:05 #6
prøv ;) Så kan vi alle lære ;o) Har ikke selv prøvet, men kan ikke umiddelbart se nogen grund til at det ikke kan lade sig gøre.