Avatar billede lasraven Nybegynder
26. december 2004 - 11:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

opsætning af hjemmeside i 2003

jeg har lige et lille problem.
når jeg smider en hjemmeside på. og går ind på url. så skal man indtaste bruger og password. så for at komme ind så skal man være oprettet på serveren som bruger. hvordan får jeg slået anonyme til. så de også kan komme ind. så man slipper for det med bruger.
ved ikke lige hvad det er der er gået galt. første gang jeg har været udsat for det.
det er et eller andet med access. hvor jeg åbenbart må have gjort et eller andet forkert.
har kigget under instillinger under hjemmesider. der er anonyme krydset af.
så ved ikke om det kan være en form for blokering.

kører windows 2003 small bussiness server

håber at høre fra jer. snarest :) da det er ok belastne
nogle der ved det ?

Med Venlig Hilsen
Anders
og god jul og godt nytår
Avatar billede henrik-nymann Nybegynder
26. december 2004 - 15:39 #1
Gå ind under Properties for dit websted og videre > Directory Security > Auth and access control > Edit.
Sæt et flueben ved Enable Anonymous access.
Avatar billede lasraven Nybegynder
26. december 2004 - 19:46 #2
det er på.. det er derfor jeg ikke fatter det.
Avatar billede ranglen Nybegynder
26. december 2004 - 19:49 #3
Du mangler nok at sætte de rigtige NTFS rettigheder for din web mappe. Egenskaber for mappen > sikkerhed, her skal du sikre dig at IIS brugeren (IUSR_computernavn) har de nødvendige rettigheder.
Avatar billede lasraven Nybegynder
26. december 2004 - 19:49 #4
og hvilke er det nødvendige ?
Avatar billede lasraven Nybegynder
26. december 2004 - 19:51 #5
og hvor finder jeg den henne ?
Avatar billede henrik-nymann Nybegynder
26. december 2004 - 22:48 #6
Du kan se de defaulte permissions her.
http://support.microsoft.com/?id=812614
Avatar billede lasraven Nybegynder
27. december 2004 - 11:20 #7
ved ikke hvor jeg finder den iusr_computernavn henne..
Avatar billede lasraven Nybegynder
31. december 2004 - 15:42 #8
jeg fandt selv løsningen. jeg havde lavet skærpet sikkerheden lidt for meget ind under den mappe hvor filerne ligger.

men ellers tak for hjælpen.
det var i selve mappen problemet lå.