Avatar billede zrednaz Nybegynder
26. december 2004 - 01:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Så skal der eddermame køles!

Hej eksperter ;)

Jeg er på jagt efter en masse nye kølere til mit system - de nuværende støjer allesammen.

Det drejer sig om en P4-køler, en GF4 Ti4200-køler og til sidst en ganske almindelig 80mm-køler til kabinettet.

CPU:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=109823

Grafikkort:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=103456

Kabinet:
http://edbpriser.dk/listprices.asp?ID=38487

Har kigget på disse, og jeg kan få dem alle for omkring 550,- inkl. fragt vil jeg tro. Hvad siger I, er det helt hen i vejret? Bedre forslag? :D

//Zreddy
Avatar billede tjaz Nybegynder
26. december 2004 - 02:14 #1
Hvorfor er det du ikke bare sætter dine nuværende kølere ned på 7 volt? ... jeg vil næsten godt love dig at du ikke vil kunne høre dem og at de trækker mindst lige så meget luft som den kabinet blæser du har fundet der.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
26. december 2004 - 02:18 #2
Overvej noget passiv køling til grafikkortet.
Noget a la:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=40775
Avatar billede c-holst Novice
26. december 2004 - 13:31 #3
tjaz... kunne du ikke lige uddybe en smule. hvordan gør man det helt præcist

gælder det alle blæserne, eller hvad?
Avatar billede tjaz Nybegynder
26. december 2004 - 14:42 #4
Mht. kølere på 7 volt:

http://www.eMagazine.dk/?id=15

Mht. passiv køling på gfx:

Det er ikke altid en smart løsning at få passiv køling på sit gfx ... man skal nemlig ikke ret meget over radeon9600 før at passiv køling ikke længere er en acceptabel løsning i forhold til temp. på gfx.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
28. december 2004 - 02:39 #5
tjaz:

Så har vi 2 forsk. meninger.

Et 4200 kan sagtens køles passiv..

Envidere kan den ikke gå i stykker og sådan en svend kan bruges senere igen til andet kort eller evt. sælges som brugt.
Avatar billede tjaz Nybegynder
28. december 2004 - 02:48 #6
Ja, men når han så skal have nyt grafikkort skal han have ny køler igen... og ja så kan den sælges brugt ... men ville det ikke være federe at finde en løsning som kan bruges mere end én gang ... ?
Avatar billede tjaz Nybegynder
31. december 2004 - 01:09 #7
btw: Svar ;)
Avatar billede gl.k. Nybegynder
03. januar 2005 - 20:25 #8
Ok, tjaz..min pointe var så også den, at man EMM ikke skal aktiv køles, hvis det kan undgåes, men la´ det nu ligge og høre zrednaz, hvordan det går med "projektet" ??
Avatar billede zrednaz Nybegynder
04. januar 2005 - 16:40 #9
Jeg endte med at købe den oprindelige GPU-køler (Arctic Cooling NV Silencer 1).
Desuden købte jeg Zalman CNPS 7700-køleren, dog i AlCu-udgave. Den viste sig imidlertid at være for stor, så den er nu ved at blive ombyttet til en Zalman 7000 AlCu. Havde mistydet nogle oplysning om størrelsen på 7700-udgaven på Zalmans hjemmeside.. d0h. Men den nye skulle lige akkurat passe. :)

Og ja... 80-mm-køleren købte jeg sørme oz. Selvom jeg ikke fik skiftet CPU-køleren, er der sket kæmpe fremskridt med computeren. Den larmer meget mindre - tror næsten, den vil være totalt lydløs når den nye Zalman kommer i - og den crasher ikke længere i spil som følge af en overophedet GPU.
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:24 #10
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
Avatar billede zrednaz Nybegynder
31. januar 2005 - 23:29 #11
Sådan...
Avatar billede tjaz Nybegynder
01. februar 2005 - 00:35 #12
...