Avatar billede tmanden Nybegynder
25. december 2004 - 20:53 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af site, underside og alternativ.

Hejsa eksperter!

Jeg er kommet til et dilemma, hvor jeg har brug for nogle beskrivelser og vurderinger af jer! Jeg ligger inde med domænet www.thomas-a.dk. Jeg har i ca. 6 mdr. leget lidt med html, css, php og javascript. Ikke at jeg er skide god til det, men har da lidt styr på de forskellige begreber. Jeg ønsker en vurdering af min forside, og en enkelt underside. Desuden et alternativ til min nuværende index-side.

Vurdering af min hovedside - www.thomas-a.dk/

Info: Begrænset brugbarhed, vurdér opsætning, farver, tekst. Under info virker "om siden" og de to første punkter under "om mig" virker også.

Vurdering af underside www.thomas-a.dk/1/1.html

Info: OBS. link virker ikke. Farver, opsætning. Bare kort, der er jo ikke så meget at vurdere. Men alligevel.

Vurdering af alternativ www.thomas-a.dk/testing/Site/

Info: En del mere funktioner virker, og en del flere sider. Prøv meget gerne "Arkiv" og fortæl hvad du synes. Ellers vurdering af farvesammensætning, opsætning, farver generelt, roll-over-teksterne og hvad du ellers finder interessant at skrive til mig.

Derudover ville jeg gerne høre om nogle kunne forklare mig hvordan jeg slipper af med de to øverst fejl her.
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.thomas-a.dk
Resten ved jeg hvad er. Onclick og Onfocus er til min menu, som er baseret på javascript. Skal jeg droppe den eller hvad?

Med venlig hilsen
Thomas

Andre meninger, spørgsmål til sitet o.lign kan skrives her eller på ta@thomas-a.dk. Så skal jeg forsøge at besvare så godt, som jeg kan.
Avatar billede tmanden Nybegynder
25. december 2004 - 21:03 #1
Må lige tilføje at siden er (nedtimeret) til IE i 1024x768 pixels.
Avatar billede doggy82 Praktikant
25. december 2004 - 22:39 #2
www.thomas-a.dk
Flot! Dejlig at se et design gennemtænkt fra starten. Det afspejler en god designproces. Fine farver og god typografi.

http://www.thomas-a.dk/testing/Site/
Meget lange linier, sæt en højre padding på eller sæt fast width på afsnittet.
God IA (www.jjg.net/ia) - Altså god logisk opsætning.
Igen, simpel og funktionel typografi.

Ja det er jo svært at finde nogle "fejl" :) Men kan da lige gi' et lille tip ang. den her side:
http://www.thomas-a.dk/testing/Site/os.html
Der skal du passea på med justeret sats (justify) - Der kommer floder når spaltebredden er kort. Altså ordmellemrummet bliver større end linieafstanden. Der er jo ikke orddeling i html - desværre :O

Kommer nok med flere kommentarer på et tidspunkt... :)
Avatar billede darkstylerdk Nybegynder
26. december 2004 - 14:21 #3
DET SKAL SIGES AT DESIGN ER ET FREELAYOUT
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. december 2004 - 19:42 #4
Hey kan du ikke lige flytte lillefingeren på din venstre hånd 1½ centimeter til venstre og trykke ned? - der er altså ingen grund til at råbe :)

Ok hvor er det så fra, har du et link?

Anyway - den som har lavet det, hvem det så end er, har lavet det flot.
Avatar billede tmanden Nybegynder
26. december 2004 - 23:54 #5
Hvis det er dødsstødet at bruge en free-template, så sig lige til, okay?

Kan ikke huske kilden, men der er en som har brugt den her. Ikke særlig vellykket.
http://mitglied.lycos.de/obsession/Homepage1/

Tmanden
Avatar billede tmanden Nybegynder
26. december 2004 - 23:58 #6
Bingo!

http://images.google.dk/images?q=t29_16.gif&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning

Her er de fleste af dem, som bruger denne template. En del har selv rettet i dem.

Tmanden
Avatar billede doggy82 Praktikant
27. december 2004 - 13:51 #7
Hehe nej der er da ikke "dødsstødet". Men det er jo lidt svært at bedømme når du ikke har lavet det hele selv. Du skulle ivhertfald ha' sagt det fra starten. Når det så er sagt så synes jeg da at du har brugt den template godt.
Jeg er ellers imod at man bruger templates, men det man kan gøre er jo at blive inspireret af dem til selv at lave noget som ligner - så lærer man nemlig også noget af det.
Avatar billede tmanden Nybegynder
27. december 2004 - 14:41 #8
Godt så. Vi dropper den skide forside, og så er undersiden og alternativet til vurdering.

Er det fair play? Overvejer seriøst at skifte tilbage igen til mit gamle design, som er mit. Og kun mit. :-)

Tmanden
Avatar billede tmanden Nybegynder
27. december 2004 - 14:42 #9
Sorry, at jeg ikke sagde det fra starten. Min fejl.

Tmanden
Avatar billede tmanden Nybegynder
02. januar 2005 - 01:24 #10
lukker
Avatar billede doggy82 Praktikant
02. januar 2005 - 01:39 #11
Du må ikke bare ta' pointsne selv!
Jeg er godt nok ligeglad med de points - men du skal bare vide at det er brud på Ekspertens regler.