Avatar billede rever Nybegynder
25. december 2004 - 19:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Print server, how to

God jul alle experter

Jeg har en gammel lacer printer stående: "Texas instruments - MicroLacer win/4"
Jeg kører Debian R3 Testing, med kernel 2.4.27-1
Vil lige vide om printeren har mulighed for at blive installeret? og hvordan jeg deler den så windows maskinerne i huset kan udskrive på den :) Så jeg kunne forestille mig det var noget med samba, men jeg ved ikke hvordan jeg sætter det op, fra en konsol. Kører nemlig ikke X!

Hilsen rever
Avatar billede janpo Nybegynder
26. december 2004 - 11:15 #1
TMTOWTDOI.
Jeg har selv haft held med at installere en printer i CUPS og derefter installere en printer i Windows med Adobe's GenericPostscript driver.
Windows printeren installerer man som netværksprinter og indtaster en URL til IPP print.
URL'en er noget i stil med http://cups-server/printers/printernavn.

Så sender Windows boxen PostScript til CUPS, som så oversætter til PCL.
Avatar billede rever Nybegynder
05. marts 2005 - 10:29 #2
lukker spm.