Avatar billede jcop Nybegynder
25. december 2004 - 18:42 Der er 10 kommentarer

Webside til arkitektfirma

Hej alle,
Jeg skal til at lave et webdesign til et arkitektfirma.
Designet skal være utraditionelt, stilet, og gerne med en orange farve (#FF9900) som baggrund. Det vigtigste er at den IKKE ligner andre arkitektfirma-sider, den skal skille sig ud.
Kom med en brainstorm på hvad i tænker når jeg skriver arkitekt, og med ideer til hvordan siden KAN være opbygget.
På forhånd tak:D
Avatar billede alizweb Nybegynder
25. december 2004 - 18:46 #1
almindeligt business stil med horisontal menu.
Ikke flash, men et stilfuldt men stadig enkelt design der kan overskues.
Så få farver så muligt evt. hvid, din orange og en anden valgfri farve, der matcher den orange.

Lidt flere point at give ud af måske, det er jo dig der får pengene ikke os, og ideen er tit det sværeste.
Avatar billede weblex Nybegynder
25. december 2004 - 18:49 #2
Jeg ville lave det som skitsen af grundplanet på et hus. Se evt den lille tegning på denne side:

http://www.bolius.dk/8B5C94B8-CB8D-434D-9BF2-9E51BB45A2BC.W5Doc?menuId=m2

Den orange farve kunne stadig bruges som baggrund.
Avatar billede jcop Nybegynder
25. december 2004 - 18:55 #3
tja... det kunne godt være at der skulle deles lidt flere point ud.. det er ikke dem der tæller for mig.. Men det var egentlig bare en form for brainstorm... Men vi kan da godt sige at der udleveres 100 point i stedet til en ide jeg vil bruge... ellers bliver der kun uddelt 1... Nå, tak for de hurtige svar, men til alizweb, så er business stil det som klienten IKKE vil have, tværtimod, noget utraditionelt og anderledes. Det kan godt være at webdesignere vil gyse ved synet af den, men som klienten siger vil han hellere have en side folk kan huske, og skelne fra de andre.
Avatar billede alizweb Nybegynder
25. december 2004 - 18:56 #4
Ja, en håndtegnet skitse, eller måske noget autocad værk, som en bg i et evt. topbanner ville være flot.
Avatar billede alizweb Nybegynder
25. december 2004 - 18:59 #5
korrekt.
Hvis en side blir husket er den guld værd.
tjek www.cwd.dk - De har mange nyskabende designs, i mange genre.
Et ny skabende design er jo svært at fremstille, også selvom du kun ville have en brainstorm, så jeg tror jeg står af nu :o)

Men held og lykke, og post da lige en skitse, eller et færdigt resultat så vi kan se resultatet og dermed blive klogere.

Rasmus
Avatar billede jcop Nybegynder
25. december 2004 - 19:02 #6
ja okay, har sjovt nok allerede givet ham adressen og sagt at han kunne kigge lidt på siderne hvis han manglede ideer, eller havde lyst til at finde lidt insiration...
Avatar billede alizweb Nybegynder
25. december 2004 - 19:06 #7
hvem?
din klient?
Avatar billede jcop Nybegynder
25. december 2004 - 19:27 #8
ja
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. december 2004 - 19:51 #9
Uh ikke den orange der! Den er for halvfemser. Er ikke en helt samme, men den ses blandt andet hos designerne Superflex http://www.superflex.net/tools/supertool/

En af mine ynglings arkitekt-hjemmesider må være Goodmorning Technology's www.gmtn.dk

Men ellers sæt dig dog ned og lav et mindmap/brainstorm. Lav en masse skitser. Ellers opsæt nogle regler/dogmer. Feks valg af en bestemt farve er en god regel. Det sætter gang i kreativiteten.
Avatar billede doggy82 Praktikant
26. december 2004 - 20:08 #10
Gul måske: www.lassefernov.dk/exp/gul.gif
Har selv siddet og rodet lidt med den fornyligt:
http://www.lassefernov.dk/exp/gul.htm