Avatar billede zenzay Nybegynder
25. december 2004 - 14:52 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

PCTV stereo - Device test failed

Hej eXperter..
jeg har lige fået et Pinnacle PCTV Stereo kort. Jeg har sat det i computeren og instaleret det der skal instaleres, men inden jeg kan bruge det skal jeg lave nogle tests. Det går også fint nok intil den laver en Device test, der siger den:

The device test failed. Probably no interrupt was assigned to the PCTV, or the interrupt in question is being used by another hardware device
please use the device manager to review the comfiguration of your system and resolve this comflict.

Jeg har været ude i BIOS og lave noget med IRQ uden det hjalp, jeg har ikke forstand på IRQ så det kan sagtens være jeg ikke har lavet det rigtigt. Hva skal jeg gøre!?
Avatar billede patrion Nybegynder
25. december 2004 - 15:03 #1
Hej
Du har sat antenne signal på og tjekket for update af software?
Avatar billede zenzay Nybegynder
25. december 2004 - 15:21 #2
der er antenne signel på og jeg kan ikke finde nogle opdates på www.pinnaclesys.com. den eneste der er er 5.80 og den der følger med er 5.90
Avatar billede patrion Nybegynder
25. december 2004 - 15:39 #3
Ok.
Hvis du vælger denne test fra ,får du så problemer med kortet?
Avatar billede zenzay Nybegynder
25. december 2004 - 15:42 #4
jeg kan ikke åbne nogle af de medfølgene programmer (PCTV Vision og PVTV WebText osv.) før jeg har kørt PCTV Assistant. Det er den assistent som vil kører testen.
Avatar billede patrion Nybegynder
25. december 2004 - 15:45 #5
Hej Igen.
lad os se om der kommer andre forslag.
Avatar billede patrion Nybegynder
25. december 2004 - 18:14 #6
Det ser lidt tyndt ud.
Skriv lidt om dit hardware ,hvad du har i din maskine.
Avatar billede zenzay Nybegynder
25. december 2004 - 18:37 #7
2.8 GHz
512 ram
Geforce 5600FX
dvd-drev
cd-brænder
osv.. ved ikk helt hva for noget der skal bruges men bare sig til så finder jeg ud af det..
Avatar billede patrion Nybegynder
25. december 2004 - 18:42 #8
Fint.
Hvis du kikker i enhedslisten ,se du så konfligt på kortet eller andre problemer?
Har du et webcam?
Avatar billede zenzay Nybegynder
25. december 2004 - 18:45 #9
jeg har webcam.. men har ikke lige tid til at kigge på det andet.. tak for hjælpen, jeg kommer igen i morgen
Avatar billede patrion Nybegynder
25. december 2004 - 18:47 #10
Helt ok.Følger op i morgen.
Avatar billede zenzay Nybegynder
26. december 2004 - 15:31 #11
hvis jeg går ind i enhedshåntering og vælger det, og går videre til ressourser er begge de små ting blå.. det burde vel betyde at det ikke er i konflikt med noget..
Avatar billede zenzay Nybegynder
26. december 2004 - 15:56 #12
jeg fik at vide inde på en anden side at det kunne være det ikke passede til mit bundkort.. kortet har to hakker op og mit bundkort har et. men den acceptere det jo og installere det, man skulle da tro den ville reagere hvis det ikke passede sammen med.
Avatar billede dmcn Praktikant
26. december 2004 - 16:04 #13
Prøv at tage webcammet fra og prøve igen.
Avatar billede zenzay Nybegynder
26. december 2004 - 16:41 #14
jeg har prøvet at tage det fra.. men skal jeg slette alt software'en?
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 17:32 #15
Hej igen.
Sikker på at det passer til dit bundkort.
1.Afinst.software til tvkort.genstart.
2.Afinst .software til webcam og fjern det fra stikket.Genstart.
3.fjern grafikdriver.genstart.
4.inst driver til tvkort.genstart.Tjek om det virker.
5.indt øvrig.
Avatar billede zenzay Nybegynder
26. december 2004 - 18:34 #16
prøvede det du skrev, men det hjalp ikke. jeg var inde og kigge i enhedshåntering igen og inde under kortet stod der den brugte IRQ 11, det samme stod ved mit grafikkort og mit netkort! skal den det? jeg troede de skulle have deres egen..
Avatar billede zenzay Nybegynder
26. december 2004 - 18:36 #17
sorry... ikke ved netværkskortet.. kun grafik og tv kort... men jeg kan ikke kører den test uden mit grafikkort er instaleret.. men jeg vil prøve at lave det IRQ om manuelt igen og se om det hjælper..
Avatar billede zenzay Nybegynder
26. december 2004 - 21:39 #18
Når man laver om på IRQ ude i BIOS hvorfor endre den det så ikke inde i enhedshåntering?? tror det er der problemet må ligge..
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 23:32 #19
Hej igen.
Den er jeg lidt usikker på.Men kan du ikke ændre det begge steder?Så det er ens.
Avatar billede zenzay Nybegynder
26. december 2004 - 23:38 #20
jeg kan ikke ændre på noget inde i windows.. men har fundet ud af at næsten alle tingene står til IRQ 11.. Grafik, PCTV, USB, Lyd og sikkert også mere..
Avatar billede patrion Nybegynder
26. december 2004 - 23:43 #21
Ok.
Kan du prøve en default på bios.Og bagefter en rep. på xp.Kan beskrive denne for dig.Er ved at løbe tør,som du nok ser.
Avatar billede zenzay Nybegynder
27. december 2004 - 00:26 #22
skal jeg gen-instalere windows eller hvad?
jeg er næsten sikker på at problemet ligger i at den har IRQ 11, men kan jo ikk lave det om. men der må da være en måde at få det lavet om på!
Avatar billede patrion Nybegynder
27. december 2004 - 00:30 #23
Hej
Er lidt usikker på dette,kommer der ikke andre forslag,så prøv dette.Ved du hvordan?
Avatar billede zenzay Nybegynder
27. december 2004 - 01:14 #24
jeg kan sagtens instalere windows, men det bliver i morgen og hvis der ikke kommer flere forslag.. en eller anden må vide hvordan man gør !!
Avatar billede patrion Nybegynder
27. december 2004 - 08:38 #25
Du skal rep.windows.Ikke en nyinst.
Men jeg forstår bare ikke at den ikkke skriver at du har en konflit i enhedshåndteringen.Var dette tilfældet ville du nemlig kunne ændre irq.
Avatar billede patrion Nybegynder
27. december 2004 - 09:33 #26
Har læst mig frem til at du ikke kan ændre irg.men at hardware åbenbart godt kan dele irg?.
Mit forslag er nu .
1. default på bios.
2. rep. af xp.
Avatar billede zenzay Nybegynder
27. december 2004 - 12:20 #27
det vil jeg prøve så..
Avatar billede zenzay Nybegynder
28. december 2004 - 17:17 #28
Det endte med at jeg blev nød til at formatere min computer, og bagefter virkede Tv kortet fint..
Patrion får pointene for sin hjælpsomhed, hvis du lige gider oprette et svar..
Avatar billede patrion Nybegynder
28. december 2004 - 17:20 #29
Det er hermed gjort.Takker for point.Men du kunne ikke bare bruge en rep?
Men ok.på den anden side har du jo så en "ny" pc.