Avatar billede jodder Nybegynder
25. december 2004 - 13:46 Der er 6 kommentarer

Hjælp farmand, så datters mp3 afspiller kan komme igang

Hej eksperter

Vi har været så ??? at give vores datter en mp3 afspiller i julegave. Den er installeret. Jeg har så forsøgt at overføre musik fra en alm cdér til mp3, uden held. CDen er skrivebeskyttet hvilket formentligt er årsagen til at det mislykkes. Mit spørgsmål er ganske enkelt, for at komme lidt igang, hvor og hvordan får vi noget musik over på hendes mp3? Skal musikfiler omdannes til mp3 filer? hvor på nettet findes der musikfiler (gerne lovligt :)) så vi i det mindste kan komme lidt igang. Af en eller anden årsag så syntes datteren at farmand burde kende til dette fænomen, så hjælp søges så jeg ikke virker fuldstændig uvidende.
Glædelig jul og godt nytår til jer alle
Avatar billede kingomand Novice
25. december 2004 - 13:54 #1
Med de fleste mp3 afspillere følger der et program med til overførsel af mp3 filerne.
Du skal dog lige først ændre filerne fra waw til mp3, det gøres med f.eks. med AudioCatalyst. Søg på Google efter programmet
Avatar billede kingomand Novice
25. december 2004 - 13:55 #2
Avatar billede kingomand Novice
25. december 2004 - 14:00 #3
Eller AudioGrapper kan hentes her  : http://www.audiograbber.com-us.net/download.html
Avatar billede sobr Nybegynder
25. december 2004 - 14:42 #4
Eller du kan hente cdex, som også er et lille nemt program til at konvertere fra wav til mp3. Den kan hentes her:
http://www.download.dk/index.asp?Kat=lyd&subkat=lydkonvertering&prog=842
Avatar billede jodder Nybegynder
25. december 2004 - 15:54 #5
Foreløbig tusind tak - vender tilbage når alt er afprøvet.
Avatar billede apo Praktikant
25. december 2004 - 15:58 #6
Hej.

Musik kan hentes lovligt på nettet, bl.a. her: http://musik.tdconline.dk/

Apo