Avatar billede net-base.dk Nybegynder
25. december 2004 - 12:53 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Danske Tutorial ti n00b!

Hej...

Jeg sidder nu her og bliver lidt træt af at jeg ik kan lave en skid der ser godt ud til websites...

Så har fundet ud af, at jeg vil lære at bruge photoshop, men har også kigget lidt efter nogle tytorial her på exp.dk og fandt også. www.prodic.dk men syntes ik at de starter helt fra bunden så en n00b som mig kan følge med...

Så ville høre om der ik var nogle der havde nogle link til sites som starter hvor jeg kan følge med... vil helst have dem på dansk.
Avatar billede hcma Novice
25. december 2004 - 13:11 #1
så vil jeg foreslå at du går op på biblioteket og låner nogle at de hæfter og bøger de har om Photoshop. Hvis der så er nogle du bliver glade for (og det er der garanteret) kan du jo altid købe dem.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
25. december 2004 - 13:13 #2
ja den plan havde jeg også udtænkt mig til at startemed men så kom jeg lige i tanke om at det jo er 1 juledag og bib med 100% sikkerhed ik har åbent. så derfor søgte jeg efter nogle danske tutorials...
Avatar billede didgeridoo Nybegynder
25. december 2004 - 13:54 #3
Jeg tror ikke der findes danske tuts på nettet som går SÅ meget i detaljer som bøgerne gør.
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
25. december 2004 - 14:01 #4
okay lader ikke til at der findes nogle danske tutorials på nettet. men der må da så findes nogle engelske??? så kom med dem istedet for.
Avatar billede webdesigner Praktikant
25. december 2004 - 14:08 #5
Køb en af IDG bøgerne kan fås for 79kr...
har du en dansk eller en engelsk version af ps??
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
25. december 2004 - 14:12 #6
UK
Avatar billede webdesigner Praktikant
25. december 2004 - 14:14 #7
Okay også det nemmestet når man finder toturials på nettet....
hvis du vil kan jeg give dig nogle hurtige toturials. over skype...
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
25. december 2004 - 14:18 #8
har desvære ikke skype og gider ik installere det og til at oprette bruger og alt det lort.
Avatar billede webdesigner Praktikant
26. december 2004 - 20:03 #9
så brug MSN eller hvad med en tlf??? koster jo ikke al verden ;)
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
26. december 2004 - 23:00 #10
yeps jeg har MSN, men nu ledte jeg nu mest efter noget skriftligt materiale da jeg ikke er den person som bare sætter mig ved computeren op til flere timer ad gangen...

Så ville helst have noget jeg kunne tage lidt af gangen.
Avatar billede webdesigner Praktikant
27. december 2004 - 00:12 #11
SÅ søg efter photoshop 7.0 eller photoshop cs på dit bibilotek udgiver er IDG
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
30. december 2004 - 16:32 #13
Er denne her bog god at starte ud med???

http://www.idgforlag.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-572-2
Avatar billede hcma Novice
30. december 2004 - 16:37 #14
ja, dette bør være det allerførste hæfte du køber
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
30. december 2004 - 17:02 #15
okay har siddet og kigget lidt i dag. og har desvære fundet frem til at det er lånt ud i roskilde. desvære så er nok nød til at punge 119penge ud for den... gør heller ik noget. så jeg vil smutte af sted mod roskilde så den kan blive købt
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
30. december 2004 - 17:03 #16
kun 80 penge
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
30. december 2004 - 17:04 #17
okay foks smid et svar og der er point. til dem der ønsker...
Avatar billede hcma Novice
30. december 2004 - 17:25 #18
her er så et lille svar
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
05. januar 2005 - 18:21 #19
Hvis nogle mangler nogle Tuts til Photoshop, kan man også altid lige kigge her:
http://www.pcfreek.dk/tutorials_oversigt.asp?id=1
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2005 - 22:43 #20
en god side til Photoshop er www.Good-Tutotials.com den er godt nok ikke på dansk men den er god og der kommer nye tutorials hver dag
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
19. januar 2005 - 22:46 #21
Okay kigger på det. har lige gang i noget andet for tiden, men kigger lige så snart jeg har tid...

Selv om det jeg mest havde brug for var en tut hvor man skal løse en opgave og så videre til næste opgave og så på den måde lære tingene