Avatar billede undernarf Nybegynder
25. december 2004 - 12:51 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Ram til bærbar

Hey

Efter en god jul har jeg fået råd til nogle flere ram til min bærbare dell inspirion 8600. Har 512 iforvejen og vil gerne have 512 mere. Tjekkede inde på Dell's side og de vil have 1350 kr for deres ram. Synes at det er lige lidt rigeligt, og tænkte om man ikke kunne få nogle billigere andre steder, og hvilket mærke jeg skal vælge, har aldrig købt ram til en bærbar før.

Håber nogen kan hjælpe.

Hilsen Jens

Ps. glædelig jul
Avatar billede webdesigner Praktikant
25. december 2004 - 14:05 #1
foresten du har højest sansynligt 2 265 ram blokke så du skal altså have 2 nye 512 blokke....
Avatar billede zenze Nybegynder
25. december 2004 - 15:31 #2
Avatar billede undernarf Nybegynder
26. december 2004 - 13:10 #3
Mener jeg har en enkelt 512 blok netop for at kunne opgradere. Hvordan kan jeg tjekke det?
Avatar billede webdesigner Praktikant
26. december 2004 - 13:35 #4
åben lugen i bunden af din laptop..og nej forsikringen ryger ikke. det er omdiskuteret emne og derer sagt af man bør betragte ombygning af computerer for at være noget som alle foretgersig, så forsikringen dækker stadig....
Avatar billede undernarf Nybegynder
26. december 2004 - 15:29 #5
Ok har lige tjekket og du havde ret der er to gange 256 i. Vil det gøre en mærkbar forskel at skifte en af blokkene ud med en 512, bare indtil jeg får råd til en ekstra?
Avatar billede undernarf Nybegynder
26. december 2004 - 15:32 #6
http://www.ec.kingston.com/shop/partsinfo.asp?ktcpartno=KTD-INSP5150/512

Fandt dem på kingstons hjemmeside på tilbud, er det de rigtige?
Avatar billede webdesigner Praktikant
26. december 2004 - 16:03 #7
jo det vil det.. i sær hvis du spiller og laver noget der kræver meget kapasitet så som video redigereng
Avatar billede undernarf Nybegynder
26. december 2004 - 16:07 #8
Ok god stil, skal bruge den til musikhalløj, og der halter den lidt efter. Tror faktisk jeg køber en 1 GB blok når de kommer på tilbud herhjemme, går jeg ud fra de gør, når de er det på den amerikanske side.

Takker for hjælpen smid lige et svar så får du nogle point. Zenze du må også gerne smide et svar. De link du gav var rigtig gode.
Avatar billede webdesigner Praktikant
26. december 2004 - 16:08 #9
husk lige at undesøg om du kan bruge GB blokke i din laptop....
Avatar billede undernarf Nybegynder
26. december 2004 - 16:12 #10
Ifølge den ramvælger som Zenze linkede til, så kan jeg godt. Kan jeg tjekke det på andre måder?
Avatar billede undernarf Nybegynder
26. december 2004 - 16:13 #11
Den understøtter i hvert fald 2 GB og den har 2 slots, så går ud fra at den kan bruge 1 GB blokke.
Avatar billede webdesigner Praktikant
26. december 2004 - 16:14 #12
HEHE self ;)Godt nytår
Avatar billede undernarf Nybegynder
26. december 2004 - 16:17 #13
ilm. og takker for hjælpen. Er det ok hvis jeg venter lidt med at acceptere svaret, bare så Zenze har mulighed for at få sine point, hvis han vil have dem.
Avatar billede webdesigner Praktikant
26. december 2004 - 16:17 #14
Self
Avatar billede zenze Nybegynder
26. december 2004 - 18:23 #15
Du får et svar midt i julefrokosten!