Avatar billede creeker Nybegynder
25. december 2004 - 00:53 Der er 7 kommentarer

Dual channel HELP!

Hej..

Jeg har 2x256 Corsair TwinX DDR3200LL 400Mhz (matched pair) og har lige smidt yderlig 2x256 af nødagtig samme ram i. Men enten vil min comp ikke starte op - eller også viser den bare blå skærm. Mit bundkort er Chaintech 9cjs Zenith.

P.S. Det haster :)
Avatar billede nopsen Ekspert
25. december 2004 - 05:33 #1
load setup defaults i bios.
ellers pil dem ud enkeltvis og find ud af om der evt er fejl på nogen af dem med memtest.
ellers hvis du får en fejlkode på den blå skærm, så skriv den herinde.
Avatar billede creeker Nybegynder
28. december 2004 - 14:07 #2
Hver blok virker enkeltvis. Jeg har prøvet at loade default setup - det ændre ikke noget. Jeg har fået dem til at starte op ved at pille ved timings så de nu kører 320mhz istedet for 400mhz. Men vil gerne have dem til at yde optimalt da MB understøtter 400mhz. Jeg har også været inde på Chaintech's hjemmeside og hente den bios update der efter sigende skulle rette DDR400 unstable issue - men den melder stadig fejl ved 400mhz.
Avatar billede nopsen Ekspert
28. december 2004 - 17:07 #3
prøv at køre en memtest på dem for at udelukke fejl.
www.memtest86.com
Avatar billede creeker Nybegynder
28. december 2004 - 21:22 #4
Der er ingen fejl på dem iflg memtest - Alle 4 blokke virker. Har prøvet div. kombinationer og ligemeget hvad jeg gør så kan jeg kun få dem alle til at virke sammen - hvis jeg sætter dem til at køre 320mhz.
Avatar billede nopsen Ekspert
28. december 2004 - 21:31 #5
ok har ikke flere forslag lige nu, men vender tilbage hvis jeg finder noget.
Avatar billede creeker Nybegynder
29. december 2004 - 03:29 #6
Okay. Men du skal have tak for hjælpen so far.

- Fortsat God Jul
Avatar billede nopsen Ekspert
29. december 2004 - 04:13 #7
tak i lige måde :)