Avatar billede da_bitsch Nybegynder
24. december 2004 - 23:44 Der er 6 kommentarer

opretholde forbindelse til fjernserver

hej jeg er ved at lave et online kryds og bolles spil. Lavede det først med winsock protokollen og dernæst winhttp protokollen. Winsock: her gjorde jeg brug af funktionen som connecter til en anden ip - altså den man spillede mod. Winhttp: her opretter jeg en forbindelse til en server hvor jeg så ser online spil. Når man så går ind i spillet og man rykker med sin brik sendes der nogle informationer til serveren som brugeren "på den anden side" så skal downloade. Her kunne jeg godt tænke mig at man kunne downloade indholdet lige så snart der skete noget altså at der blev ændret i det, men hvordan gør man det ? og eller kan det gøres på en smartere måde
Avatar billede da_bitsch Nybegynder
24. december 2004 - 23:47 #1
ps: det skal siges at grunden til jeg gik væk fra winsock var at man ikke kunne connecte til folk bag firewalls. Siden mange har disse i hjemmet ville mit program blive nyttesløst for rigtigt mange mennesker
Avatar billede Nybegynder
25. december 2004 - 00:35 #2
Du kan sagtens komme i gemmen en firewall med Winsock. Der skal bare gives tillades til at du kan komme i gemmen. Det ved jeg fordi jeg selv gør det.
Avatar billede da_bitsch Nybegynder
25. december 2004 - 01:12 #3
arhh sorry mente routers. (ved ikke hvorfor jeg skrev firewalls) nårhh men dvs at man ikke har en fast ip men man jo får tildelt lokale ip'er fra routeren
Avatar billede Nybegynder
25. december 2004 - 09:59 #4
Ja du skal bare åben den port, i din router, som du skal bruge for at komme igemmen.
Avatar billede da_bitsch Nybegynder
25. december 2004 - 10:24 #5
øhh altså det var jo meningen at det skulle være et alment program ikke noget hvor folk skulle sidde og åbne for porte osv. man skulle umiddelbart kunne spille programmet uden det store kendskab til computere
Avatar billede Nybegynder
18. september 2012 - 13:57 #6
slut