Avatar billede felixk Nybegynder
24. december 2004 - 15:06 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Langsom Windows XP computer

Jeg sidder og prøver at fikse min mosters computer, der har 512 RAM og er en ganske ny computer, ikke noget dér.
Alligevel har den et problem med at den tænker virkelig langsomt og til tider går helt i stå i flere sekunder af gangen.  Trykker man CTRL-ALT-DEL og ser på CPU-brug under "Ydeevne" står den konstant på 100%, og den bliver den ved med selvom jeg stopper så mange processer som overhovedet muligt. Jeg tænkte selv SP2 (den har SP1) og Ad-Aware, men der stopper min fantasi. Nogen forslag?
Avatar billede patrion Nybegynder
24. december 2004 - 15:12 #1
Hej
Hvilken Antivirus program bruger hun?
Avatar billede haverslev Novice
24. december 2004 - 15:35 #2
Hent og installer programmet Spybot: (selvom du har kørt Ad-aware)
http://www.safer-networking.org/en/download/index.html
og opdatere det, kører programmet ved at klikke på "Check for problems". Den finder helt sikkert en del "snavs", hvis det er første gang, det bliver kørt på pc`en.

Det Spybot finder af "snavs", klikker du på "fix selected problems", klik "Yes" og der vil komme grønne flueben udfor hver enkelt linie, efterhånden som den "fixer" dem.
Der kommer så en boks "XX antal fixed" - Klik OK.
Herefter klikkes på knappen "Immunize" i venstre side, og den checker alle "bad products", klik på "+ imunnize", og du kan lukke programmet spybot.

Kør en tur med denne:  http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe - Virusscanner.
Aktiver det hele i opsætningen derinde, så den kan skanne alt igennem.

Kør en tur med denne:
http://www.arlet.dk/index.html?/cwshredder.htm

Det kan blive nødvendigt at køre en HiJackThis log på pc`en.
herefter henter du programmet HiJackThis, installer det, kør en scan, gem loggen i en nyoprettet mappe. DU MÅ IKKE SLETTE NOGET SELV.
Kopier hele loggen fra HJT og læg den herind - en "log" ekspert vil så kigge på den og sige hvad du skal gøre.

http://danborg.org/spy/HJT/hijackthis.exe
Avatar billede anddk Praktikant
24. december 2004 - 15:36 #3
Den har nok virus.

Prøv at kikke på www.arlet.dk han har mange gode råd.

Ellers skal du have scannet for virus, bruge evt. panda online scan og chekket for spyware.
Avatar billede hcma Novice
24. december 2004 - 16:36 #4
prøv at gøre som haverslev skriver, det plejer at hjælpe
Avatar billede felixk Nybegynder
30. december 2004 - 13:25 #5
Tak for de gode råd. Desværre fandt jeg ud af, da jeg kørte et antivirusprogram, at computeren var inficeret med flere orme, der ikke var til at komme af med. Min moster fik nok og afleverede computeren til reperation, så computeren skal nok komme på højkant igen. Ellers mange tak for jeres hjælp.
Opret endelig svar, haverslev og anddk, så får I nogle point.
Avatar billede haverslev Novice
30. december 2004 - 13:33 #6
Synd med de orme.

Du kunne nok have klaret den via en HTJ log og efterfølgende guides i, hvordan den kom på ret køl igen.

Husk din moster på, at få/have et godt og fuldt opdateret virusprogram installeret, samt at holde windows opdateret med div. service pack.
Godt nytår.
Avatar billede anddk Praktikant
30. december 2004 - 13:54 #7
Svar..