Avatar billede richard Nybegynder
19. oktober 1999 - 11:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Case in-sensitivity

Hvorledes gøres en Oracle8 database Case in-sensitiv? Jeg ønsker evt. den parameter som jeg skal sætte i init.ora filen. Det skal ikke være en midlertidig settings, som det er muligt med "set sqlcase upper;" under sql-plus.
Avatar billede teepee Nybegynder
04. november 1999 - 13:16 #1
Oracle er case-sensitiv (period!). Jeg tror at du må bide i det sure æble og benytte dig af upper() og lower() funktionerne. Vær dog opmærksom på at sammenligning med indhold af en tabel, hvor upper() og lower() benyttes på tabelindholdet, ødelægger totalt brugen af indeks. I stedet bør en trigger altid lave indholdet til enten upper() eller lower() og kun parameterværdien skal formateres til samme standard.
Avatar billede pnielsen Nybegynder
14. november 2000 - 16:52 #2
Du har delvist ret i din kommentar om at indexer ikke normalt vil blive brugt....
Men i 8i er det faktisk muligt at lave index på kolonner med en given funktion.
Bare lige en lille correction :)

Ellers har du helt ret i dit svar!
Avatar billede driften.dk Nybegynder
19. december 2000 - 09:26 #3
Uha, hvor er dette spørgsmål efterhånden gammelt!!
Er richard på ferie???
Avatar billede pnielsen Nybegynder
18. april 2001 - 16:21 #4
har du fået svar nok, richard?
Avatar billede richard Nybegynder
30. maj 2001 - 19:55 #5
Ups. Jeg har været væk meget længe. Min private e-mail har været ude af drift ikke stykke tid. Men jeg er tilbage.

Tak for oplysningerne. En fornuftig løsning er at vælge en Sybase database, den virker bare. Blot synd at tingene er så fordrejet omkring Oracle og microsoft i lille Danmark!
Avatar billede pnielsen Nybegynder
30. maj 2001 - 21:49 #6
he he.... siger du i lille danmark ?

Jeg tror lige du skal kigge på markeds procenter før du kommer med den kommentar! ;-)

Oracle har mellem 35-40 % af database markedet i verden !