Avatar billede awesome Nybegynder
24. december 2004 - 11:55 Der er 5 kommentarer

Hjælp til aktivering af ekstern harddisk

Hejsa.
Jeg har en Metal Gear Box (ekstern harddisk) som tilkobles via. USB-stikket.

Problemet er bare at Windows (XP) finder USB-lagerenheden, men jeg kan ikke komme ind på den.

Før i tiden var jeg nød til, efter jeg havde sluttet den til, at gå i - Kontrolpanel - Administration - Computeradministration - Diskhåndtering.

Her plejede enheden at være aktiv, og jeg kunne så højreklikke på den og vælge genaktiver disk. Så kunne jeg komme ind på den. Denne mulighed har jeg imidlertid tid ikke mere (af ukendt årsag).

Er der nogen som kan hjælpe mig?
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
29. december 2004 - 11:32 #1
har du ikke en driver til den? sommetider skal der anvendes en ekstra driver til eksterne hd, også selvom de tilsluttes via usb.
Ellers er det måske rettighederne der er noget galt med.
Avatar billede awesome Nybegynder
29. december 2004 - 20:53 #2
Jeg har en driver, men den skal kun bruges til de gamle operativ systemer.

Det har som sagt fungeret fint, men af en eller anden årsag vil den bare ikke mere - og det er ikke fordi enheden er defekt.
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
10. januar 2005 - 16:09 #3
prøv at se noget af det der beskrives under http://www.eksperten.dk/spm/576602
Kan godt ske du bliver nødt til at prøve at formattere.
Avatar billede awesome Nybegynder
23. januar 2005 - 22:36 #4
Tja...har ikke fundet fejlen, men har fået den byttet. Kan ske den ikke fungerede helt perfekt som jeg troede. :) *ups*
Avatar billede ejoergensen Nybegynder
24. januar 2005 - 11:03 #5
løser det så problemet? der er ingen genfordigheder med den nye?