Avatar billede juicesworld Nybegynder
23. december 2004 - 23:45 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Ny PC, skærm siger "no signal"?

Har tjekket om alle stik sidder rigtigt (ordentligt i), grafikkortet sidder ordentligt i, har endda prøvet en anden skærm!

Asus A8V Deluxe
AMD Athlon 64 3500+
Geforce 6800 Ultra 256
512 Kingston PC3200 Ram (Cas3)

Hjælp! Jeg vil ha min nye pc oppe og køre?!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2004 - 23:50 #1
inde i bios kan du sætte den til at bruge AGP før PCI, har du prøvet det?
Avatar billede juicesworld Nybegynder
23. december 2004 - 23:52 #2
Jeg siger jo skærmen siger "no-signal", så er det lidt svært at komme ind i BIOS, når der slet intet kommer frem..!

Forresten, det ser ud til pc'en kører som den skal, den laver ingen BIP lyde men loader stille og roligt lidt i starten, hvorefter den kører stille som en PC plejer når skærmen ikke er tilsluttet..!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2004 - 23:53 #3
nå ja, selvfølgelig, det er ved at være sent ;o(
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. december 2004 - 23:54 #4
så prøv i stedet at nulstille bios, kan gøres ved at tage batteriet ud af bundkortet og geninsætte det efter et minuts tid, skulle miraklet ske skal du lige stille dato og ur.
Avatar billede donlon Novice
24. december 2004 - 00:04 #5
Jeg havde det samme problem med min TFT, når jeg satte den til digital udgang.
Problemet viste sig at være driveren, så jeg satte skærmen over i analog, downloadede den nyeste driver, installerede den og satte skærmen tilbage til digital og problemet var løst.
Nu ved jeg jo ikke om det er en TFT skærm med digital indgang du her nævner, men hvis det er kan du jo prøve ovenstående.
Siden du har prøvet en anden skærm, kan man nok roligt sige problemet ligger i grafikkortet eller kablet, hvis du har et andet kabel kan du jo evt. prøve at skifte det.
Jeg kender ikke dit grafikkort, men hvis det er et dualhead som mit Matrox P650, så skulle du nok dobbeltjekke at du har sat skærmen til, i det rigtige "out" på grafikortet.

John
Avatar billede juicesworld Nybegynder
24. december 2004 - 00:06 #6
hvordan er det lige jeg får det batteri ud? det sidder da vist rimelig godt fast!
Avatar billede juicesworld Nybegynder
24. december 2004 - 00:13 #7
Har intet andet kabel, og nej det er en ganske almindelig 19" skærm..!
Avatar billede juicesworld Nybegynder
24. december 2004 - 00:16 #8
Det skal også siges at jeg kører Single Channel ram, og ram-blokken sidder i den port der er foreslået for Single Channel Ram konfiguration i manualen.. (B1)! Jeg er ved at blive godt irriteret over jeg ikke kan få min nye computer til at fungere, alle råd er velkomne!
Avatar billede donlon Novice
24. december 2004 - 00:23 #9
Hmmm ...hvis du har mulighed for det, så sæt et andet grafikkort i, download den nyeste driver til dit grafikkort, afinstaller ALT fra den gamle driver. Sluk PC'en, sæt dit Geforce i igen, start PC'en og lad Windows "finde" dit grafikkort.

Hvis det så virker, kan du prøvet at installere den nye driver.

NB. Bliver GPU'en på dit grafikkort varm ??
Avatar billede juicesworld Nybegynder
24. december 2004 - 00:34 #10
Windows er slet ikke installeret på harddisken jeg har sat i pc'en endnu, dvs. ingen drivere er installeret overhovedet!
Skærmen burde da vise at der var forbindelse alligevel, og starte op så man i det mindste kunne komme ind i BIOS, selvom det var det der var problemet..?
Avatar billede donlon Novice
24. december 2004 - 00:40 #11
Ja !!! - helt sikkert ...DET lyder underligt, du er HELT sikker på du har sat monitoren i det rigtige "out" på grafikkortet ?? - prøv evt. alligevel at sætte den over i det andet.
Du siger at PC'en lyder til at starte op normalt, vil det sige at der kommer et "beep" (normalt) og at du kan hører din HD spinne op ?
Avatar billede connie Nybegynder
24. december 2004 - 00:53 #12
Er din strømforsyning stor nok? Læs evt. de 2 sidste indlæg på http://www.duxcw.com/dcforum/DCForumID5/792.html
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. december 2004 - 01:56 #13
Har et sådant bundkort ikke on-board grafik ?

Hvad med at prøve at koble skærmen til dette, og lad høre hvad som sker.
Avatar billede kalp Novice
24. december 2004 - 02:05 #14
hvis hans bundkort har onboard grafik så er det næsten helt sikkert derfor og det betyder også at han bare skal ind i windows og installere det andet grafikkort bagefter!
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. december 2004 - 02:16 #15
Nej det er der åbenbart ikke.

Nå det er en nysamlet Comp.

For at boote med en AMD Athlon 64 3500+ rev.D kræves, at der er Rev. 1007 Bios på bundkortet. Hvis du kører med single channel RAM only, så kan den muligvis boote. Derfor er det ikke nødvendigvis et skærmproblem du har, men måske et CPU problem.
Så er du sikker på at det ikke er en Rev.D CPU du har?

Du er 100 på, at dine RAM passer til bundkortet ?
Stacked RAM med mere en 18 chips kan det ikke lide.
Hvad med at prøve det andet blå stik til RAM, og jeg ved godt, at den vil have det i B1, men prøv A1.

Hvis den stadig er tvær, var det måske værd at prøve med en anden CPU, som bundkortet uanset BIOS bør kunne starte på (Ikke Rev.D).
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. december 2004 - 02:19 #16
Du har forøvrigt en del spørgsmål fra før august. Var det ikke en ide at få gjort noget ved dem ? ? ?
Avatar billede juicesworld Nybegynder
24. december 2004 - 02:53 #17
Jeg føler mig meget dum... men jeg fandt ud af det faktisk var et lille strømkabel der ikke var sat ordentligt i...! Den krævede godt nok også et tryk der var lidt meget syntes jeg godt nok, når man tænker på al det skrøbelige udstyr, men ihvertfald mange tak for hjælpen allesammen alligevel! :-)
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. december 2004 - 11:50 #18
Du er da en flink fyr !