Avatar billede pink-bear Nybegynder
23. december 2004 - 20:43 Der er 3 kommentarer

Fra onboard lyd til pci - giver problemer!

Ahhh damn jeg har endelig fået min computer til ikke at fryse. Det tog mig kun 6 måneder.
Men jeg er sgu forfuldt af uheld.
Nu er mit problem: Jeg kørte lige med OnBoard lydkort på mit Asus P4S8X-X fordi jeg oplevede noget med mit Creative lydkort på et andet mobo, som ikke just var positivt. Men her idag satte jeg det "gamle" Creative 4,1 digital bulk i, da min storebror og jeg skulle bruge en gameport til et gamepad. Men når jeg hører musik og samtidig printer ud, åbner diverse programmer, nogen spilmenuer sker det også i, osv osv osv, så spiller musikken hurtigere end normalt, og der er knas på linien (lyden skrætter)...

Damn'it, hvis jeg ikke for løst det her problem, så kan jeg ikke koncentrere mig om at hygge her imorgen.
Har mistænkt bios lidt. Kan ikke finde rundt i Asus' bios generelt. Så ved ikke om jeg har disabled lydkortet alle steder. Men jeg har kigget i manualen. Der er et sted under Advanced som jeg slet ikke kan finde, med noget lydkort. :-S

Kan det have noget at gøre med at kablerne ligger op ad andre kabler? Det lyder lidt mærkeligt hvis det er, fordi det onboard lydkort ikke gjorde det!

Jeg gjorde:

Slukkede pc.
Satte lydkort i.
frakoblede onboard i bios.
afins. onboard i win.
ins. creative drivere.

Please hjælp mig.
Avatar billede milter Ekspert
23. december 2004 - 22:02 #1
Du har åbenbart haft mange problemer med dit udstyr.

Hvis du gerne vil have hjælp igen, var det måske en ide at give lidt feed-back til de mennesker, som har prøvet at hjælpe dig tidligere. Jeg tror ikke, du skal regne med hjælp fra dem, hvis ikke du gør et eller andet.

Og så måske prøve det, som folk foreslår og fortælle, hvad der sker, når du har gjort det.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
23. december 2004 - 23:13 #2
Milter: Jeg vil ærligt indrømme - Jeg ANER ikke hvordan man giver pointene til menneskerne. Jeg har haft hjælp til det men uden held. Synes ærlig talt det point-system skulle smides af h.t
Avatar billede milter Ekspert
24. december 2004 - 13:53 #3
Jeg havde selv samme problem som dig i begyndelsen her. Linket nedenunder skulle kunne give dig svar på de fleste af dine spørgsmål.

http://expfaq.1go.dk/?id=3#behandling_af_svar