Avatar billede rykno Nybegynder
23. december 2004 - 19:48 Der er 7 kommentarer

Firewire problemer

Jeg har et digitalt kamera, som jeg kan bruge med usb, men det program der høre til kan jeg ikke redigere i den video jeg har optaget. Jeg har et firewrie stik i mit kabinet, men nå jeg tilslutter den der siger min komputer jeg har tilsluttet et ukendt usb enhed. Så jeg købte et Firewire DV kit, PCI, men når jeg tilslutter kameraet til det, kan den slet ikke se jeg har tilsluttet et kamera... Jeg har afprøvet kameraet i merlin hvor det virkede.

Jeg har Windows XP SP2 intergreret
Avatar billede zenze Nybegynder
23. december 2004 - 22:43 #1
Højreklik på "Denne Computer" -> Egenskaber -> Hardware -> Enhedshåmndtering.
Er der en firewire IEEE1394 enhed listet og er den uden gule udråbstegn eller rødt vaselsskilt.
Avatar billede zenze Nybegynder
23. december 2004 - 22:57 #2
Prøv at tage kortet ud, sæt det i og start op, så skulle der gerne komme en "New Hardware found"
Avatar billede rykno Nybegynder
24. december 2004 - 11:21 #3
Det har jeg gjort, men den kommer ikke med "New Hardware found" men den installere det alligevel...
Avatar billede zenze Nybegynder
24. december 2004 - 12:00 #4
Hvilket program prøver du at capture med?
Avatar billede rykno Nybegynder
24. december 2004 - 23:19 #5
videostudio 7 SE basic
Avatar billede zenze Nybegynder
25. december 2004 - 00:04 #6
Prøv at hente evt. opdateringer til capture-software og dernæst afinstallere det du har lagt ind.
Sørg så for at du har kameraet tilsluttet og tændt inden du begynder at installere påny. Er det Ulead Videostudio, så husker jeg at det var sådan man skulle gøre. Er det Pinnacle, så er det ikke sikkeert at du kan anvende dit firewirekort sammen med softwaren.
De små finter kan du læse om forskellige steder på nettet. God jul iøvrigt!
Avatar billede rykno Nybegynder
26. december 2004 - 02:30 #7
k... tak for det glædelig jul og godt nytår :)