Avatar billede mfla Nybegynder
23. december 2004 - 16:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke udskrive en printfil - adgang nægtet

Jeg har på en anden computer lavet en printfil (ved at installere en printer til filudskrivning med mine egne printerdrivere), som jeg så har sendt hjem til mig selv i den forhåbning at jeg kunne printe den ud der.

Nu har jeg så forsøgt at kopiere printfilen til printeren, men får bare "Adgang nægtet". Måden jeg gør det på:

copy /b printfil \\mincomp\prtshare

Resultatet er beskeden "Adgang nægtet".

Jeg har så forsøgt at slå simpel fildeling fra i explorer, og via sikkerhedsfanebladet give "Alle"-rollen adgang til alt. Dette gav samme resultat, altså "Adgang nægtet".

Printeren er en Samsung CLP500N og er tilgængelig via netværk med TCP/IP, og er installeret på en port, med software fra Samsung. Herefter har jeg delt printeren, og evt. givet rettigheder som beskrevet ovenfor.

Hvad gør jeg forkert eller mangler at udføre?
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2004 - 16:22 #1
Har du prøvet med print? Se evt print /?
Avatar billede mfla Nybegynder
23. december 2004 - 19:50 #2
Næh, for den kommando kendte jeg faktisk ikke - men det gør jeg nu, og det giver dette resultat:
Enheden \\mycomp\prtshare kan ikke initialiseres

Altså desværre stadig ikke noget print :-(

Jeg har desuden prøvet at lave en genvej a la:
net use lpt1: \\mycomp\prtshare

...og bruge print kommandoen på lpt1: , men det giver også initialiseringsfejlen.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2004 - 20:45 #3
Så har jeg ikke flere bud lige nu :-(  Og dog, et longshot, åbn printer vinduet så du har listen med din printer fremme, find filen i en stifinder og træk den hen på printeren og slip den.
Avatar billede mfla Nybegynder
23. december 2004 - 20:52 #4
Har jeg prøvet - så får jeg at vide at jeg skal bruge det program jeg lavede filen med til at printe den... ellers tak for dine kommentarer :-)

Alle bud er stadig velkomne.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. januar 2005 - 23:05 #5
Har tygget lidt på denne her - og er kommet på tanken. Nu da det jo er en delt netværksressource.....

WinXP har jo indbygget firewall. Har du husket at give adgang til fil/print i denne - altså ikke på printeren, men i firewallen?
Avatar billede mfla Nybegynder
10. januar 2005 - 11:03 #6
Jeg bruger ikke den indbyggede firewall, men en ekstern. Her er mit interne netværk sat op som trusted, ser der BURDE ikke være problemer her. Har dog ikke tænkt så langt som til at prøve at slå den fra, så det kan jeg da lige prøve... tak for input...
Avatar billede mfla Nybegynder
06. februar 2006 - 21:51 #7
Accepteret